same-wzrosty

Jak sprawdzić czy strona ma filtr ręczny lub algorytmiczny

Po tegorocznych aktualizacjach algorytmu Google to pytanie zadaje nie jeden właściciel witryny. Jako że wielokrotnie otrzymywałem pytania w tym tonie, postanowiłem przygotować krótki przewodnik związany z identyfikacją filtrów ręcznych i algorytmicznych. Poradnik opisuje podstawowe kwestie, na które należy zwrócić uwagę. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona została dotknięta filtrem ręcznym lub algorytmicznym koniecznie przeczytaj niniejszy poradnik.

Jak rozpoznać filtr ręczny?

Nienaturalne linki do Twojej witryny

Jeśli w sekcji Dopasowania w całej witrynie lub Dopasowania częściowe zauważysz komunikat o nienaturalnych linkach do Twojej witryny, oznacza to że zostały podjęte działania wobec całej strony lub jej części, a przyczyna nałożenia kary leży w linkach przychodzących. W takiej o to sytuacji, aby zdjąć filtr musisz poprosić kogoś, aby przeanalizował profil linków, napisał a następnie wysłał wniosek do Google o sprawdzenie witryny.

UWAGA! W zależności od formy przewinienia, możesz natrafić na różne powiadomienia np. Nienaturalne linki do Twojej witryny, Nienaturalne linki z Twojej witryny, Czysty spam, Spam tworzony przez użytkowników etc. Każdy istotnie wpływa na widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz by strona rankowała wysoko, niezwłocznie przeprowadź działania zmierzające do identyfikacji problemu, a następnie wyeliminowania przyczyny jego powstania.

Jak rozpoznać filtr algorytmiczny?

Przy braku powiadomienia w zakładce Działania ręczne, filtr algorytmiczny możesz zidentyfikować na 3 sposoby...

Analizując pozycje strony w systemach monitorowania

Filtr spadki pozycji

Zrzut kilka tygodni temu dostałem od jednego z klientów. Jak widać nagły spadek o kilkanaście/kilkadziesiąt pozycji lub całkowity brak strony w pierwszej 100-ce wyników, utrzymujący się przez dłuższy okres czasu oznaczać będzie karę algorytmiczną.

Analizując dane w Narzędziach dla webmasterów

Wyszukiwane hasła

Spadek liczby wyświetleń

Ruch związany z wyszukiwaniem => Wyszukiwane hasła. Znaczący spadek liczby wyświetleń i kliknięć, przy braku powiadomienia o filtrze ręcznym. UWAGA! Nieznaczne spadki +/- 10% nie zawsze oznaczają filtr (dotyczy to szczególnie sklepów internetowych i portali z dużym site). Należy skonfrontować spadek, z pozycjami fraz w ujęciu czasowym oraz z aktualizacjami Google, jak na przykład sławnym Hummingbirdem (aktualizacja Koliber).

Analizując liczbę wejść z wyników organicznych w ujęciu czasowym w narzędziu Google Analytics

Nagły spadek liczby odwiedzin z wyników organicznych oznacza zwykle nałożenie filtru ręcznego lub algorytmicznego. Z racji dużych ograniczeń (not provided) dane z Google Analytics należy skonfrontować z informacjami z Google Webmaster Tools.

Jeśli po przeprowadzeniu wstępnych oględzin widzisz, że Twoja strona może mieć nałożoną karę ręczną bądź algorytmiczną skontaktuj się ze mną.

Jakiś czas temu zadeklarowałem bezpłatną pomoc w analizie profilu linków. Oferta wciąż jest aktualna, raz na 30-45 dni wybieram jedną witrynę, dla której przeprowadzam analizę profilu i wyodrębniam szkodliwe odsyłacze. Z racji ograniczonych zasobów czasowych nie jestem w stanie pomóc każdemu, dlatego oferuję Ci także odpłatną opcję, w której to kompleksowo zajmę się odfiltrowaniem Twojej witryny. Sprawdź różnice między bezpłatną, a płatną ofertą:

Płatna pomoc

  • Czas analizy profilu: od 2 do 14 dni roboczych, w zależności od ilości danych do przetworzenia,
  • Dodatkowa analiza linków z systemów zewnętrznych (Majestic SEO, Ahrefs),
  • Pomoc przy odfiltrowywaniu domeny aż do uzyskania efektu w postaci zdjęcia kary ręcznej,
  • Kompleksowa obsługa - Ty powierzasz mi zadanie, ja zajmuje się wszystkim od A do Z (analizy, pisanie i wysyłanie wniosków do Google, wysyłanie próśb do administratorów witryn, wgrywanie linków do Disavow Tool),
  • Pełne raportowanie, pełna transparentność. Będziesz informowany o wszystkim co zostało wykonane,
  • Po odfiltrowaniu strony przedstawię wskazówki, abyś uniknął podobnych sytuacji w przyszłości.

Cena ustalana indywidualnie (Zapytaj o wycenę). Zazwyczaj pracuję w systemie podstawa + premia motywacyjna za zdjęcie filtru.

W przypadku ręcznego filtru, przewidywany czas odfiltrowania od 5 dni wzwyż - wszystko zależy od stopnia zaspamowania domeny oraz tempa odpowiedzi na przesłane wnioski. Dla przykładu, jeżeli Google będzie odpowiadało co 21 dni, łatwo policzyć, że w przeciągu 90 dni zostaną wysłane 4 wnioski RR.

W przypadku filtru algorytmicznego skontaktuj się ze mną, w celu omówienia warunków współpracy.

Bezpłatna pomoc

  • Wybierana jest jedna witryna raz na 30-45 dni spośród nadesłanych zgłoszeń (aktualnie 5),
  • Czas analizy profilu linków: do 30 dni roboczych,
  • Analiza wyłącznie linków z Narzędzi dla webmasterów,
  • Przygotowanie pliku do Disavow Tool,
  • Wskazówki dotyczące napisania wniosku do Google,
  • Pomoc przy odfiltrowywaniu domeny do 30 dni od złożenia pierwszego wniosku.

Jakie mam doświadczenie?

Garść statystyk za rok 2013...

W roku 2013 - 16 zdjętych filtrów ręcznych i 5 algorytmicznych.

  • Najmniej przeanalizowanych linków z GWT: 217,
  • Najwięcej przeanalizowanych linków z GWT: 100000 (max. linków z exportu z GWT),
  • Liczba analiz spoza GWT: 4 (w 12 przypadkach analiza linków z GWT wystarczyła do zdjęcia filtru ręcznego),
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru ręcznego: 5 dni / 1 wniosek,
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru algorytmicznego: 1 dzień.

Garść statystyk za rok 2014...

W roku 2014 - 61 zdjętych filtrów ręcznych i 16 algorytmicznych.

  • Najmniej przeanalizowanych linków z GWT: 1781,
  • Najwięcej przeanalizowanych linków z GWT: 95116,
  • Liczba analiz spoza GWT: 59 (w 2 przypadkach analiza linków z GWT wystarczyła do zdjęcia filtru ręcznego),
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru ręcznego: 3 dni / 1 wniosek,
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru algorytmicznego: 2 dni.

Garść statystyk za rok 2015...

W roku 2015 - 7 zdjętych filtrów ręcznych i 3 algorytmiczne (stan na 14.04.2015).

  • Najmniej przeanalizowanych linków z GWT: 1687,
  • Najwięcej przeanalizowanych linków z GWT: 45214,
  • Liczba analiz spoza GWT: 7 (w 0 przypadkach analiza linków z GWT wystarczyła do zdjęcia filtru ręcznego),
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru ręcznego: 2 dni / 1 wniosek,
  • Najkrótszy czas oczekiwania na zdjęcie filtru algorytmicznego: 27 dni.

Dlaczego ja?

  • Ponad 6 lat doświadczenia,
  • Profesjonalne podejście do pracy,
  • Życzliwe nastawienie do drugiej osoby,
  • Pełna dyskrecja (100% poufności danych).

Do argumentów przemawiających na TAK, mogę jeszcze dorzucić jeden - bardzo duża liczba wykonanych analiz w 2013 roku (grubo ponad 300, z czego prawie 1/3 w oparciu o dane z Narzędzi dla webmasterów, a w pozostałych przypadkach analizy linków z zewnętrznych źródeł). W 2014 roku wykonałem jeszcze więcej analiz profilu linków - prawie 700. W ostatnich 2 latach praktycznie każdą wolną chwilę przesiedziałem nad SEO, poświęcając setki godzin na analizy. Zdobyte doświadczenie procentuje w postaci skuteczniejszych analiz i skrócenia czasu odfiltrowywania domen.

Masz pytania? Jestem do Twojej dyspozycji (Wyślij zapytanie).

Jeśli Twoja ekipa ma problemy z odfiltrowywaniem stron lub nie masz odpowiedniego człowieka do takich zadań i chciałbyś zlecić na zewnątrz odfiltrowywanie, chętnie podejmę się tego zadania za odpowiednim wynagrodzeniem.

Poniżej rekomendacja jednej z osób, której pomogłem zdjąć filtr algorytmiczny ze strony...

Zdjęcie filtru algorytmicznego

Poniżej zamieszczam przykładowe rozgrzeszenie dla jednej ze stron, którą ostatnio wyciągałem z filtra...

Wycofaliśmy ręczne działania antyspamowe

Jak przyznać dostęp do GWT

Dodawanie nowych użytkowników, określanie uprawnień w GWT...

Czytaj dalej »


Mariusz Kołacz disavow tool, filtr algorytmiczny, filtr od Google, filtr ręczny, nienaturalne linki, zdejmowanie filtrów

Skomentuj wpis - Komentarzy (23)

  1. Marek pisze:

    Moja strona dostała filtr od google na początku czerwca. Nie mam informacji o działaniach ręcznych wygląda na filtr algorytmiczny strony nigdy nie pozycjonowałem zdobywałem naturalne linki i nigdy nie spamowałem. Czy filtr google mógł zostać przyznany za znaczną ilośc stron bez treści? Na podstronach mam same grafiki. Co mam zrobić by zdjąć filtr google? Prosze o pomoc

  2. Mariusz Kołacz pisze:

    @Marek, musiałbym rzucić okiem na Twoją stronę. Filtr algorytmiczny może być przyznany za czynniki off-site (nienaturalne linki do Twojej witryny), jak i on-site (duplikacja treści, inne uchybienia on-site). Każdorazowo wstępnie diagnozuję stronę i określam gdzie leży problem. Po tym co piszesz faktycznie, filtr może być przyznany przez algorytm Google Panda, jednakże bez dodatkowych danych nie ma 100% pewności, już miałem przypadek, gdzie po wstępnej szybkiej analizie (bez danych z narzędzi dla webmasterów) został zdiagnozowany filtr algorytmiczny, po przeprowadzeniu gruntownej analizy wnioski były zupełnie inne, dlatego zawsze należy zapoznać się z wszystkimi danymi, to co widać na pierwszy rzut oka może być mylące, dlatego zawsze w takich sytuacjach należy wykonać pełną analizę uwzględniając między innymi dane z narzędzi dla webmasterów, tylko wtedy można wyciągnąć trafne wnioski.

  3. Pavlo86 pisze:

    Chyba tez mam filtr algorytmiczny bo w działaniach recznych pusto. Sklep pozycjonowany przez agencje, dodam że przez 1,5 roku 3 firmy zajmowały sie pozycjonowaniem i każda kolejna jest gorsza od poprzedniej. Po spadkach ruchu pisałem do nich ale firma nic nie widzi i radzi żeby dalej linkować strone. Sprawdziłem linki i chyba nie są zbyt dobrej jakości. Co mam zrobić Panie Mariuszu ludzie w agencji mowią że wszystko jest dobrze.

  4. Mariusz Kołacz pisze:

    Podeślij mi adres www to sprawdzimy.
    Jeśli faktycznie jest filtr to masz kilka wyjść:

    a) Zasugerować delikatnie agencji, żeby posprzątała szkodliwe linki.
    b) Jeśli wciąż będą twierdzić, że wszystko jest w porządku - zmienić agencję na inną lub zlecić prace przy filtrze innej firmie/specjaliście.

    Myślę że punkt A sprawdzi się najlepiej, choć to zależy też od ludzi w agencji. Wielu pozycjonerów potrafi zdobywać linki ale oceniać ich już nie, także różnie może być.

  5. Krzysiek pisze:

    Witam
    Sytuacja podobna jak u Pavlo86. Wygląda na filtry algorytmiczne na kilka fraz. Mogę liczyć na wsparcie?

  6. Mariusz Kołacz pisze:

    Po wycenę proszę napisać na mail.

  7. Luk pisze:

    Strona sprzedaje akcesoria do elektroniki. Menu zbudowane jest w schemacie ->Producent->Model ->Zasilacze/Obudowy itp.
    W rezultacie ze strony głównej wychodzi tysiąc linków wewnętrznych z czego 100 ma anchor "Zasilacze", 100 "Obudowy". Oczywiście z uwagi na powtarzanie anchorów w treści na każdej stronie występuje powtórzenia słowa "Zasilacze" np. 100 razy (density 5-6% dla każdej podstrony).
    Dodatkowo skrypt generuje h1 z menu, czyli duplikacja występuje nie tylko na poziomie anchorów, ale i nagłówków h1. Czyli np. 100 stron ma w h1 "Zasilacze" (Meta title różne)

    Czy taka "optymalizacja" mogła być powodem nałożenia filtra algorytmicznego ?

  8. Mariusz Kołacz pisze:

    To podpada pod przeoptymalizowanie, jednakże widziałem sklepy internetowe, które również miały linkowanie wewnętrzne źle zoptymalizowane, a nie otrzymały kary. Tutaj mogło nałożyć się kilka problemów, co w konsekwencji spowodowało karę algorytmiczną. Każdy przypadek jest inny, stąd potrzeba przeprowadzenia odrębnej analizy dla każdego z nich.

  9. Tobi pisze:

    Szukam specjalisty do promocji mojej strony. Od niecałego roku pozycjonuje mnie firma która chyba nic nie robi bo efektów nie widać. Co jest najgorsze od czerwca spadek ruchu o 200% a od listopada już prawie nikt nie wchodzi na strone. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zwinąć biznes i zwolnić pracowników. Od firmy usłyszałem ze nic nie da sie zrobić tylko zmiana domeny pomoże. Czy nie ma innego wyjścia jak zmienić domene. Nie chciałbym niczego zmieniać sklep istnieje już prawie 10 lat ma wyrobioną markę lokalną. Czy da sie coś zrobić innego poza zmianą domeny ?

  10. Mariusz Kołacz pisze:

    @Tobi, abym mógł odpowiedzieć konkretnie i precyzyjnie na to pytanie muszę mieć więcej danych, wtedy jest szansa na trafną ocenę i wnioski. Odnosząc się tylko do Twojej wypowiedzi... od nic nie robienia gorsze jest odwalanie fuszerki i pozycjonowanie strony czym popadnie, taki wniosek też przychodzi po ich deklaracji o zmianie domeny - tak ją zaspamowali, że nie widzą możliwości jej odfiltrowania lub nie chcą tracić czasu na jej odfiltrowywanie, pewnie rozliczasz się z nimi za efekt.
    Nie raz słyszałem od właścicieli domen (głównie tych rozliczających się za efekt), że jedynym słusznym rozwiązaniem według agencji SEO jest zmiana domeny. Przeważnie dotyczyło to domen tak zaspamowanych, że zdjęcie filtra algorytmicznego lub ręcnego z nich byłoby bardzo pracochłonne/czasochłonne dlatego agencje mówią klientom, że nic nie da się zrobić poza zmianą domeny i rozpoczęcie wszystkiego od zera. To jest najprostsze rozwiązanie dla nich. Z pewnością na Twojej domenie musi być bardzo trudna sytuacja. W przypadku filtrów algorytmicznych mamy do czynienia z różnymi karami, jeśli kara dotyczy linków przychodzących to jeszcze pół biedy, jeśli dotyczy również innego typu kar algorytmicznych za uchybienia on-site, to jest jeszcze trudniej odfiltrować taką domenę. Mogę podać Ci tutaj choćby przykład duplikowania treści https://techformator.pl/kary-google-panda-wildcard-powielanie-tresci/
    Trzeba rzucić okiem na domenę i dane z Narzędzi dla webmasterów, aby coś więcej powiedzieć. Z pewnością dla firmy z marką zmiana domeny to strzał w stopę, nie wolno tego robić. Są inne opcje, które warto wykorzystać. Widzę że podałeś niedziałający adres e-mail, zatem nie mam możliwości skontaktowania się z Tobą, jeśli będziesz zainteresowany konsultacjami to wiesz gdzie mnie szukać :)
    Pozdrawiam!

  11. Łukasz pisze:

    Witam mam stronę 3 miesiące na której znajdowały się zduplikowane treści (niedopatrzenie te same teksty w kilku miejscach) oczywiście pozycje strony nie były za ciekawe strona najprawdopodobniej dostała filtr. Po usunięciu powtarzających się treści ze strony jakieś 2 tygodnie temu wyniki w wyszukiwarkach mocno się poprawiły. Niestety google nie chce indeksować linków zewnętrznych prowadzących do mojej strony. Czy to może być jeszcze trzymający filtr czy raczej szukać innych przyczyn ? Do sprawdzania indeksacji linków korzystam oczywiście z Pana programu :) Dodam ,że dodaję jeszcze linki do innej strony w te same miejsca i te linki są bez problemu indeksowane.

  12. Mariusz Kołacz pisze:

    Niestety google nie chce indeksować linków zewnętrznych prowadzących do mojej strony.

    W takim o to razie to nie ma nic wspólnego z Pana stroną. Przyczyn proszę szukać na stronach, na których umieścił Pan linki prowadzące do Pana witryny. Jeśli linki znajdują się w treściach synonimizowanych lub identycznych np. artykuły z przedruku może dochodzić do wyindeksowania treści powielonej, nie oznacza to jeszcze, że linki na tego typu stronie nie wliczają się do rankingu, wręcz przeciwnie można za nie dostać karę za nienaturalne linki przychodzące. Odniesieniem w tej sytuacji jest informacja zawarta w narzędziach dla webmasterów, konkretnie zestawie linków przychodzących, który można pobrać z poziomu panelu Google Webmaster Tools.

  13. Łukasz pisze:

    Dziękuję za odpowiedź. Fakt mam kilka linków na liście z GWT z tekstem synonimizowanym w profilach w sumie 4, które kilka dni temu również pozmieniałem na unikalne . Ale czy za takie coś można dostać filtr ? W narzędziach nie ma żadnej informacji o karze ręcznej. A linków dalej nie indeksuje nawet z mocnych katalogów czy z artykułów nie mówiąc o profilach. Czy objawem nałożenia kary może być brak indeksacji linków ?

  14. Andrzej pisze:

    Mam pytanie. Dostałem filtr od google na wyraz który jest też nazwą domeny oraz pod taką nazwa jest galeria handlowa w Krakowie. Co w tej sytuacji mogę zrobić? Wraz z filtrem na ten wyraz mam spadki na inne wyrazy, tylko że w mniejszym stopniu.

  15. Mariusz Kołacz pisze:

    Ręczny czy algorytmiczny?

  16. Andrzej pisze:

    Nie wiem. Zauważyłem w google webmasters spadek na dany wyraz i z każdym dniem ogólny spadek wyszukiwania.

  17. sylwia pisze:

    Probowalam wyslac zapytanie o wycene pod katem detox links , ale niestety jest problem z wyslaniem wiadomosci.

  18. Mariusz Kołacz pisze:

    @sylwia, przepraszam za niedogodności, problem z wysyłaniem wiadomości został już rozwiązany, formularz kontaktowy działa prawidłowo. Jeżeli chodzi o wycenę, to do 1 sierpnia 2015 już nic nowego nie przyjmuje, nie samą pracą człowiek żyje, trzeba czasem odsapnąć od tych wszystkich filtrów, żeby można było później świeżym okiem zerknąć na nowe przypadki. Pozdrawiam!

  19. babo pisze:

    Super jestem pod wrażeniem

  20. Emil pisze:

    Witam,
    Proszę o pomoc, mam problem. Kupiłem domenę, zrobiłem sklep i google nie chce zindeksować strony.
    {usunięto} wcześniej był jakiś portal erotyczny podobno. Czy możecie mi powiedzieć, czy strona na jakiś filtr bana i czy w ogóle jest szansa że się zindeksuje? Proszę o odpowiedź. Dziękuję
    Emil

  21. Mariusz Kołacz pisze:

    Witaj, w zakładce Działania ręczne sprawdź czy nie masz komunikatu "Czysty Spam". Coraz częściej bywa że domeny przechwycone mają złą historię, o których nowy nabywca dowiaduje się dopiero, gdy zachodzi potrzeba zaindeksowania serwisu w Google.

  22. Marek pisze:

    Mariusz jaka jest cena analizy linków? Mam stronę która spadła próbowałem sam coś zrobić ale jest jeszcze gorzej niż było. Proszę o kontakt i cennik na stronie :)

  23. Mariusz Kołacz pisze:

    @Marek, przepraszam że dopiero teraz odpisuję, sporo na głowie mam ostatnio. Ceny nie podaję, ponieważ uzależniona jest od liczby danych do analizy, czym więcej linków ma strona, tym cena detoxu jest wyższa. Kwestia też typu strony / branży, niektóre są trudniejsze do ogarnięcia. Napisz do mnie na mail podając adres strony, zobaczę na szybko ile czasu zejdzie z tą stroną. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poinformuj mnie o nowych komentarzach do tego wpisu.