statystyki wykresy 2015

Rok 2015 w statystykach – Podsumowanie roku 2015

2016 rok czas zacząć! Początek roku to analizy, podsumowania, wnioski oraz to, co istotniejsze, zaplanowanie działań na najbliższe miesiące. Pomimo że w 2015 roku nie udało się zrealizować wszystkich celów, głównie przez problemy zdrowotne, to w perspektywie ostatnich 12 miesięcy, ubiegły rok oceniam bardzo pozytywnie, tym bardziej, że był to rekordowy rok, jeśli chodzi o liczbę odwiedzin bloga (wbrew najmniejszej w historii bloga liczby publikacji – 26).

W 2015 roku nie brakowało również emocji, pozytywnych i negatywnych, jednak ten rok jest szczególny, albowiem kilka osób (i to wcale nie „pierwszoplanowych”) pokazało swe prawdziwe oblicze. Ludzie dwulicowi, którzy udają przyjaciół, a w rzeczywistości są zwykłymi wilkami w owczej skórze. W tym roku było to aż nader widoczne, niektórym osobom chodzi wyłącznie o pieniądze i znajomości, które mogą wpłynąć na owy stan posiadania. Panowie i Panie – „pieniądze to nie wszystko”. W życiu chodzi o coś więcej niż o koszenie kasiory „po trupach” i wydawanie jej na duperele. Zamiast kupować kolejne „Audi A8” czasem rozejrzyjcie się wokół, czy ktoś nie potrzebuje pomocy… prawdziwej, bezinteresownej pomocy, która nie wymaga „odwzajemniania uczuć” w postaci typowej pokazówki medialnej.

Wracając do bloga, w 2015 opublikowałem zaledwie 26 artykułów + 2 aktualizacje, wszystkie artykuły skomentowano 381 razy, co daje średnią na wpis prawie 15 komentarzy. Biorąc pod uwagę, że wielu osobom komentującym chodzi wyłącznie o linki, uzyskany wynik należy zaliczyć na plus.

Statystyki techformator.pl

Ubiegły rok był rekordowy, jeśli chodzi o liczbę odwiedzin, blog odwiedziło prawie pół miliona unikalnych użytkowników, łącznie wszystkich sesji było aż 590674. Poniżej przedstawiam statystyki popularności artykułów. TOP 10 przygotowane na podstawie danych z Google Analytics…

Popularne wpisy

Na 2016 rok harmonogram publikacji przewiduje 52 wpisy, czyli średnio, co 7 dni jeden artykuł. Jeżeli tylko zdrowie pozwoli, mam nadzieję, że wszystko zostanie w pełni zrealizowane. Mam również cichą nadzieję, że w tym roku uda się opisać kilka narzędzi SEO, których recenzje od dawna wiszą w TODO.

Pozdrawiam wszystkich czytelników i życzę wszystkiego dobrego w 2016 roku!

O autorze

Mariusz Kołacz

Informatyką i nowymi technologiami zajmuje się od ponad 15 lat. Od 2008 roku moją drugą pasją jest marketing internetowy. Aktualnie prowadzę agencję reklamową, gdzie realizuję projekty z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych (SEO), reklamy na Facebooku i Google ADS (Google AdWords) oraz w zakresie optymalizacji konwersji w sklepach internetowych. Oprócz tego tworzę narzędzia SEO, piszę teksty, projektuję strony internetowe przyjazne SEO, w wolnych chwilach czytam literaturę z tematyki medycyny, parapsychologii.

5 komentarzy

Kliknij tutaj aby skomentować

  • Bardzo dobry wynik jak na blog.
    Od jakiegoś czasu jestem stałą czytelniczką. Nie udzielam się i nie komentuję teraz jednak mam gorącą prośbę o więcej poradników dla sklepowiczów jak powinniśmy prowadzić działania, na czym skupić się, jakich błędów nie popełniać i tym podobne. Twój blog jest chyba najbardziej autentyczny, przekazujesz dużo informacji, które dobrze się czyta z drobnymi wyjątkami. Przestałam odwiedzać inne blogi osób z tej branży za dużo kumoterstwa i skakania sobie do gardeł. Życzę szczęścia i wytrwałości.

    • Wytrwałości chyba najbardziej będę potrzebował dzięki. Mam już ustalony harmonogram publikacji na najbliższe 3 miesiące i myślę że niektóre treści będą szczególnie przydatne dla właścicieli sklepów internetowych, jednak czy trafię w Twój gust tego nie wiem. Jeżeli chcesz zaproponować konkretny temat, zachęcam do kontaktu mailowego kontakt(małpa)techformator.pl lub przez fanpage na Facebooku https://www.facebook.com/techformatorpl, niestety e-commerce i e-marketing to obszerne dziedziny, dlatego w przypadku zapotrzebowania na konkretny typ poradników zachęcam do kontaktu i zgłoszenia swojej propozycji. Pozdrawiam, Mariusz Kołacz

    • Nie ta tematyka, takiego wyniku nie da się osiągnąć, potrzeba wielotematyczności, chyba że masz na myśli jeden z ich serwisów technologicznych? To jest już osiągalne, jednak musiałbym więcej pisać. Pomysły na ciekawe artykuły mam, ale brakuje czasu na ich realizację, żeby coś dobrego napisać potrzeba nawet 30h czasem 40h roboty, łącznie z zebraniem materiałów, analizą, testami i obróbką artykułu przed publikacją i samą publikacją. Nie jest łatwo. W Onecie mają sztab ludzi od takich spraw.