Z mediów społecznościowych korzysta zdecydowana większość Polaków. Nikogo nie powinno zatem dziwić, że firmy szybko dostrzegły potencjał reklamowy social mediów. Jak promować swoją markę w mediach społecznościowych? O czym trzeba pamiętać, a czego unikać?
Co to jest strategia marketingowa?
Strategia marketingowa to nic innego jak zestaw zasad i wytycznych postępowania, wyznaczających ramy dla rynkowych działań operacyjnych. Strategia ma aktywnie wspierać realizację postawionych przez firmę celów, a działania podejmowane w jej ramach muszą być dostosowane do stworzonej wcześniej koncepcji, opracowanej z uwzględnieniem m.in. słabych i mocnych stron firmy czy analizy jej konkurencji.
Strategię marketingową można układać dla określonego produktu, ale też – komunikacji, zarówno wewnętrznej (firmowej) jak i zewnętrznej. Obecnie wiele firm stawia na tworzenie spójnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych, ponieważ social media pozwalają w łatwy sposób nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale też – na wykreowanie dowolnego wizerunku.
Jak stworzyć strategię marketingową?
Stworzenie każdej strategii marketingowej – niezależnie, czy chodzi o ogólną strategię, czy np. strategię w social mediach – musi poprzedzić odpowiednia analiza. Konieczne jest zarówno przeanalizowanie własnych zasobów (począwszy od zasobów ludzkich, po budżet, który można przeznaczyć na wdrożenie strategii w życie) jak i grupy docelowej. Warto również mocniej przyjrzeć się konkurencji.
W przypadku strategii marketingowej w social media istotne jest również zastanowienie się, czym ma się wyróżniać komunikacja – ważny jest nie tylko styl, ale też to, by cała komunikacja była spójna i pasowała do wartości, jakimi kieruje się marka.
Układaniem strategii marketingowej zazwyczaj zajmują się specjaliści ds. marketingu. Z kolei jej wdrażaniem i dostosowywaniem np. na potrzeby mediów społecznościowych zajmują się coraz częściej social media managerowie. Jednocześnie social media managerowie najczęściej sami tworzą strategię komunikacji na poszczególnych kanałach (warto pamiętać, że inaczej marka powinna komunikować się np. na Facebooku, a inaczej – na Instagramie czy Pintereście).
Social media manager: jak zacząć pracę?
Popyt na usługi social media managerów stale rośnie ze względu na fakt, że coraz więcej firm chce być aktywnych w mediach społecznościowych. Kariera w tym zawodzie może być zatem świetnym pomysłem dla osób, które są kreatywne, lubią wymyślać nieszablonowe rozwiązania i nie przeszkadza im konieczność pracy pod presją czasu. Aby móc zacząć pracę jako social media manager konieczne jest jednak zdobycie odpowiedniej wiedzy i umiejętności – można to zrobić na przykład na kursie Social Media Manager w Żaku (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/social-media-manager). Uczestnicy kursu uczą się nie tylko samodzielnego tworzenia strategii i planów marketingowych, ale też – budowania świadomości marki, prowadzenia kampanii reklamowych i analiz marketingowych czy opracowywania harmonogramów. Dzięki temu absolwenci kursu nie tylko znajdą bez problemu pracę w agencjach marketingowych i reklamowych, ale będą też przygotowani do otworzenia działalności gospodarczej i obsługi klientów na własną rękę.
Artykuł sponsorowany
Nie jest to takie proste jak piszecie 🙂