TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
Marketing internetowy

Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową w mediach społecznościowych?

social media na mobile

Z mediów społecznościowych korzysta zdecydowana większość Polaków. Nikogo nie powinno zatem dziwić, że firmy szybko dostrzegły potencjał reklamowy social mediów. Jak promować swoją markę w mediach społecznościowych? O czym trzeba pamiętać, a czego unikać?

Co to jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to nic innego jak zestaw zasad i wytycznych postępowania, wyznaczających ramy dla rynkowych działań operacyjnych. Strategia ma aktywnie wspierać realizację postawionych przez firmę celów, a działania podejmowane w jej ramach muszą być dostosowane do stworzonej wcześniej koncepcji, opracowanej z uwzględnieniem m.in. słabych i mocnych stron firmy czy analizy jej konkurencji.

Strategię marketingową można układać dla określonego produktu, ale też – komunikacji, zarówno wewnętrznej (firmowej) jak i zewnętrznej. Obecnie wiele firm stawia na tworzenie spójnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych, ponieważ social media pozwalają w łatwy sposób nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale też – na wykreowanie dowolnego wizerunku.

Jak stworzyć strategię marketingową?

Stworzenie każdej strategii marketingowej – niezależnie, czy chodzi o ogólną strategię, czy np. strategię w social mediach – musi poprzedzić odpowiednia analiza. Konieczne jest zarówno przeanalizowanie własnych zasobów (począwszy od zasobów ludzkich, po budżet, który można przeznaczyć na wdrożenie strategii w życie) jak i grupy docelowej. Warto również mocniej przyjrzeć się konkurencji.

W przypadku strategii marketingowej w social media istotne jest również zastanowienie się, czym ma się wyróżniać komunikacja – ważny jest nie tylko styl, ale też to, by cała komunikacja była spójna i pasowała do wartości, jakimi kieruje się marka.

Układaniem strategii marketingowej zazwyczaj zajmują się specjaliści ds. marketingu. Z kolei jej wdrażaniem i dostosowywaniem np. na potrzeby mediów społecznościowych zajmują się coraz częściej social media managerowie. Jednocześnie social media managerowie najczęściej sami tworzą strategię komunikacji na poszczególnych kanałach (warto pamiętać, że inaczej marka powinna komunikować się np. na Facebooku, a inaczej – na Instagramie czy Pintereście).

Social media manager: jak zacząć pracę?

Popyt na usługi social media managerów stale rośnie ze względu na fakt, że coraz więcej firm chce być aktywnych w mediach społecznościowych. Kariera w tym zawodzie może być zatem świetnym pomysłem dla osób, które są kreatywne, lubią wymyślać nieszablonowe rozwiązania i nie przeszkadza im konieczność pracy pod presją czasu. Aby móc zacząć pracę jako social media manager konieczne jest jednak zdobycie odpowiedniej wiedzy i umiejętności – można to zrobić na przykład na kursie Social Media Manager w Żaku (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/social-media-manager). Uczestnicy kursu uczą się nie tylko samodzielnego tworzenia strategii i planów marketingowych, ale też – budowania świadomości marki, prowadzenia kampanii reklamowych i analiz marketingowych czy opracowywania harmonogramów. Dzięki temu absolwenci kursu nie tylko znajdą bez problemu pracę w agencjach marketingowych i reklamowych, ale będą też przygotowani do otworzenia działalności gospodarczej i obsługi klientów na własną rękę.

Artykuł sponsorowany

Polecane dla Ciebie

tworzenie listy

Listy katalogów stron – hurtowe pozyskiwanie adresów

Konstrukcja strony WWW - Robot

Jak zacząć przygodę z tworzeniem stron

fix na klawiaturze laptopa

Preferowana domena, błąd weryfikacji własności domeny

alerty

Google Alerts Marketing

literki małe duże

Wielkość liter w adresie URL a SEO

web hosting

10 zagranicznych darmowych hostingów bez reklam

przekąska Pandy

Panda nie lubi wildcard! Kary Google za powielanie treści

trudna sprawa

WordPress i replytocom a duplicate content

O autorze

Redakcja

Na blogu technologicznym TechFormator.pl poruszamy różnorodne tematy związane z nowoczesnymi technologiami, elektroniką, informatyką oraz z marketingiem internetowym. Znajdziesz tutaj poradniki, instrukcje, recenzje oprogramowania użytkowego, recenzje sprzętu IT, poradniki komputerowe - w tym rozwiązania popularnych błędów i problemów IT oraz porady dla e-commerce.

1 komentarz

  • Tomek pisze:
    14 września 2023 o 22:43

    Nie jest to takie proste jak piszecie 🙂

    Odpowiedz
Kliknij tutaj aby skomentować

Anuluj odpowiedź

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

Kategorie

  • Aktualności78
  • Internet i bezpieczeństwo53
  • Marketing internetowy182
  • Oprogramowanie46
  • Sprzęt68
  • Systemy operacyjne41
  • Urządzenia mobilne42

Najczęściej czytane

keyword

Słowa kluczowe w kampaniach SEO – metody pozyskiwania

literki małe duże

Wielkość liter w adresie URL a SEO

black hat seo

Czy Twoim zdaniem…

jak stworzyc fotolab we wlasnym domu

Jak stworzyć fotolab we własnym domu?

Wyszukaj

Poradniki IT

poważne uszkodzenie

Nero Info Tool błąd aplikacji – rozwiązanie

zarządzanie hasłami

Menedżery haseł – bezpieczne przechowywanie haseł

znak email w tle plaża

Tymczasowy e-mail, darmowe skrzynki pocztowe bez rejestracji

rozdzielczość ekranu

Zmiana rozdzielczości ekranu monitora pod konsolą

Poradniki SEO

Black Friday 2019

10 wskazówek jak nie dać się oszukać podczas Black Friday 2022 i Cyber Monday 2022

seo content

Prowadzenie bloga sklepu internetowego – 20 przydatnych narzędzi

notatnik wordpress

Pozycjonowanie WordPress – przydatne wtyczki

seo wzrost na wykresie

Jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana?

Porady dla eCommerce

Jeżeli chcesz przeczytać więcej z zakresu marketingu internetowego dla e-commerce, zgłębić tajniki optymalizacji, pozycjonowania stron i sklepów internetowych, technicznych zagadnieniach SEO, narzędziach wykorzystywanych do zwiększania widoczności i sprzedaży, reklamach w Google i na Facebooku oraz marketingu treści, koniecznie odwiedź blog SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2023 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • Reklama
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]