Content marketing polega na tworzeniu oraz dystrybuowaniu wartościowych i interesujących treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Marketing treści skutecznie zwiększa zaangażowanie odbiorców i pozwala zbudować pozytywny wizerunek marki, a jego trzonem są teksty sprzedażowe. Przekonaj się jak je pisać, aby przynosiły wymierne rezultaty!
Czym są teksty sprzedażowe?
Teksty sprzedażowe to specjalnie przygotowane treści mające na celu zachęcenie odbiorcy do zakupu danego produktu lub usługi. Teksty te mogą przybierać m.in. formę:
- artykułów blogowych lub sponsorowanych;
- newsletterów;
- postów w mediach społecznościowych;
- tekstów zapleczowych;
- opisów produktów i kategorii;
- poradników.
Treści sprzedażowe muszą być merytoryczne i odpowiednio skonstruowane, aby przekonać odbiorcę, że dany produkt lub usługa jest wartościowa i spełni jego potrzeby. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim w tekstach sprzedażowych należy:
- zachęcić odbiorców do podjęcia określanego działania (CTA);
- wykorzystać model CZK (cecha — zaleta — korzyść);
- przedstawić historię sukcesu marki lub produktu;
- powoływać się na prawdziwe opinie;
- umiejętnie wyeksponować najważniejsze cechy produktu.
Dobre teksty sprzedażowe muszą być zwięzłe i atrakcyjne wizualnie. Jednocześnie treści tego typu powinny dostarczać wartościowych informacji o produkcie lub usłudze. Warto zatem poświęcić czas na ich staranne przygotowanie, aby docelowo zwiększyć sprzedaż.
Marketing treści – jak napisać dobry tekst sprzedażowy?
Napisanie dobrego tekstu sprzedażowego nie jest łatwe. Mając to na uwadze, przygotowaliśmy kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć skuteczny content.
- Zdefiniuj swoją grupę docelową — zanim zaczniesz pisać, zastanów się, kto jest Twoim odbiorcą, jakie ma potrzeby lub problemy. Skoncentruj się na tym, jak Twój produkt lub usługa może pomóc rozwiązać te kwestie.
- Używaj słów kluczowych — w tekście sprzedażowym ważne jest, aby wykorzystać frazy, które przyciągną uwagę odbiorców i przekonają ich do zakupu. Słowa kluczowe należy dostosować do danej branży i tematyki.
- Wyróżnij cechy produktu lub usługi — przedstaw klientowi, co czyni Twój produkt lub usługę unikalnym i wartościowym. Skup się na korzyściach, jakie oferuje i problemach, które rozwiązuje.
- Pisz w sposób zwięzły i przejrzysty — nie stosuj fachowego nomenklatury, kiedy nie jest to absolutnie konieczne. Teksty sprzedażowe powinny być uniwersalne i proste w odbiorze.
- Zadbaj o odpowiednie formatowanie tekstu — podział na czytelne akapity, wyróżnione nagłówki, boldowanie, stosowanie kursywy czy punktorów to bardzo ważne elementy, które mają wpływ na czytelność tekstu.
- Zachowaj umiar w promowaniu produktu lub usługi — teksty sprzedażowe powinny być merytoryczne i ciekawe. Aspekt marketingowy jest bardzo ważny, jednak powinien być integralną częścią tekstu, a nie nachalną reklamą.
Pamiętaj, że kluczowym elementem skutecznego tekstu sprzedażowego jest skupienie się na potrzebach klienta i przekazaniu wartości produktu lub usługi. Tworząc treści, staraj się wyczerpująco odpowiadać na pytania, które nurtują Twoich odbiorców.
Content marketing – najważniejsze korzyści
Content marketing to inwestycja, która szybko się zwraca. Jakie są najważniejszych korzyści związane z publikacją tekstów sprzedażowych?
- Zwiększenie zasięgu i świadomości marki wśród odbiorców.
- Możliwość zbudowania określonego wizerunku marki.
- Zwiększenie zaangażowania i zbudowanie długotrwałej relacji z odbiorcami.
- Generowanie ruchu na stronie internetowej.
- Zwiększenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.
- Zbudowanie zaufania do marki, jej usług i produktów.
- Wzrost sprzedaży.
Teksty sprzedażowe powinny być zoptymalizowane pod zasady SEO i preferencje odbiorców. Pamiętaj, że piszesz zarówno dla ludzi, jak i robotów wyszukiwarek. Potrzebujesz pomocy w tworzeniu efektywnego contentu? Podejmij współpracę z agencją marketingową Kohai specjalizującą się w pisaniu tekstów sprzedażowych!
Artykuł dostarczony przez reklamodawcę