wady i zalety outsourcingu w IT

Wady i zalety outsourcingu w IT

Outsourcing w IT, tak jak wszędzie indziej, polega na przekazaniu pewnych zadań naszej firmy zewnętrznym podmiotom, z którymi współpracujemy. W ten sposób z powodzeniem możemy oddać część realizacji zadań innym firmom lub specjalistom. Oczywiście bywa to bardzo korzystne. A jak konkretnie wygląda outsourcing w branży IT?

IT jako branża stworzona do outsourcingu

IT niejako z natury jest branżą, w której outsourcing sprawdza się znakomicie. Pomyślmy choćby o urządzeniach technicznych, oprogramowaniu i wielu systemach, z których korzystamy, całej technologii, którą możemy otrzymać w ramach outsourcingu. Ludzie z branży IT również przywykli do przepływu kapitału ludzkiego na tych zasadach. Dalej, dzięki outsourcingowi w IT możemy taniej i lepiej prowadzić choćby nasze sprawy księgowe, zaopatrywać się w know-how np. w postaci szkoleń, przygotowywać skuteczne kampanie promocyjne, otrzymać wsparcie przy obsługiwaniu klientów, o takich drobnych sprawach jak catering lub zatrudnienie ochrony już nie wspominając. IT jest branżą stworzoną do tak nowoczesnej formy wymiany i dokonywania transakcji (usług, towarów, kapitału wszelkiego rodzaju) jak outsourcing, ponieważ sama jest dzieckiem tej nowoczesności. To właśnie IT wzmaga i powoduje rozszerzanie się procesów z zakresu outsourcingu w wysokim stopniu.

Co podlega outsourcingowi w IT?

W branży IT właściwie każdy aspekt działania przedsiębiorstwa, start-up’u, a nawet jednoosobowej działalności gospodarczej, mogą być outsourcingowane. Jeśli chodzi o kapitał ludzki, najlepszych specjalistów w branży IT i wysokiej klasy znawców swojego fachu, to łatwo samą śmietankę pracowników IT znajdziemy tutaj: https://mindworkers.pl/rozwin-swoj-talent/.

Poza tym dzięki outsourcingowi możemy lepiej testować, prowadzić nasze projekty IT, wdrażać własne rozwiązania lub korzystać z gotowych wzorców. Nie ma takiego regionu w branży IT, który nie byłby możliwy do zastąpienia działaniami outsourcingowymi. Możemy równie dobrze powierzyć zewnętrznemu podmiotowi prowadzenie naszej księgowości, jak i wynająć zespół do określonego zadania, albo np. zlecić implementację systemu. Nic nas nie ogranicza – sprawdza się przysłowie: “Co dwie głowy, to nie jedna”, ale w branży IT jedna firma potrafi na zasadzie outsourcingu pracować z wieloma podmiotami.

Niewątpliwe zalety outsourcingu w IT

Outsourcing w IT jest wybierany z wielu różnych względów. Niższe koszty wykonywania pewnych działań przy najwyższym profesjonalizmie ich wykonania – to tylko jeden z powodów. W branży IT korzysta się z outsourcingu także po to, by móc czerpać ze środków, zasobów i metod działania, których sami nie potrafimy wytworzyć lub jest to dla nas zbyt uciążliwe. Dobrze zaplanowany outsourcing w IT to niższe koszty, większa operatywność, obniżenie wielu czynników ryzyka (część ryzyk przejmuje firma, która świadczy usługi outsourcingowe). W IT szczególnie liczy się też dostęp do technologii i specjalistów. Jednym słowem: to czego nie mamy, a co jest nam potrzebne – w każdym aspekcie funkcjonowania firmy IT – znajdziemy wśród usług outsourcingowych.

Outsourcing IT – czy są jakieś minusy?

Wszystko ma swoje wady i zalety, ale trzeba wyraźnie powiedzieć, że w pewnych określonych okolicznościach (np. zapotrzebowanie) i w pewnych sytuacjach, outsourcing w IT ma zdecydowanie więcej plusów. Musimy tylko właściwie dobierać podmioty, które podejmują się dla nas outsourcingu w takiej lub innej dziedzinie. Outsourcing w IT należy traktować jako naturalne przedłużenie i uzupełnienie działalności biznesowej. Dlatego właśnie ten sektor rynku rozwija się w tak wielkim tempie.

Skomentuj

Kliknij tutaj aby skomentować

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

O autorze

Mariusz Kołacz

Freelancer z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w marketingu internetowym dla e-commerce. Prowadzi kompleksowe kampanie SEO, Google ADS, Facebook ADS dla małych i dużych przedsiębiorstw. Po godzinach bloguje na tematy związane z SEO i IT oraz zgłębia tajniki medycyny i parapsychologii.