Czy wiesz, że jedna z największych wyszukiwarek internetowych Google, zbiera nawet 90% potencjalnych zapytań użytkowników? A jeśli już wiesz, to czy masz świadomość, że całkiem sporą część tych wszystkich tematycznych wyszukań, możesz nakierunkować i wspomóc poprzez skuteczne ustawienie reklam Google Ads? Jeśli wciąż masz wątpliwości, jak to zrobić, a jednocześnie wiesz, że inwestycja w płatną reklamę może być szansą dla Twojej działalności to koniecznie przejdź do kolejnej części tego artykułu. Opowiemy w nim, jak krok po kroku rozpocząć swoją przygodę z płatną reklamą Google Ads i zyskać!
Prawdopodobnie to właśnie płatna reklama Google Ads, jest aktualnie jedną z najpopularniejszych narzędzi w rękach reklamodawców i dzieje się tak nie bez przyczyny. To sprytne narzędzie, wykorzystane w działaniach marketingowych sprawdza się bardzo dobrze, a warunkiem wysokiej konwersji jest odpowiednie dopasowanie posiadanych słów kluczowych.
Już teraz tajniki narzędzia Google Ads możesz poznać w kilka minut, a potem samodzielnie ustawiać reklamy i testować. Pamiętaj, że drogą prób i błędów, dojdziesz do perfekcji.
Kampania Google Ads, co to właściwie jest i jak sobie z nią poradzić krok, po kroku
Przede wszystkim zacznij od początku, czyli od dobrego zrozumienia, czym jest i jak działa ten rodzaj reklamy. Otóż Google Ads to nic innego, jak forma płatnej reklamy internetowej, w której źródłem pozyskania konwersji są wybrane słowa kluczowe o różnym potencjale i koszcie za klik. Reklamodawca, samodzielnie dobiera grupę używanych słów kluczowych, a następnie analizuje, które z nich, są adekwatne do poniesionych kosztów.
Do tego, by działać w kampanii Google Ads potrzebne jest nam oczywiście dedykowane konto. Aby je założyć wystarczy posiadać gmail i połączyć konkretny adres z Gogole Ads. Proces tworzenia konta, jest jak najbardziej intuicyjny, a robot przeprowadzi Cię płynnie przez całą rejestrację. Naprawdę nie musisz się tego obawiać.
Gdy konto jest aktywne, możesz zacząć działać, ale pamiętaj, by nie rozpoczynać inwestycji w reklamę pochopnie. Przygotuj się do swojej pierwszej reklamy, uwzględniając te przykładowe parametry:
- Cel – czyli określenie konwersji, wyniku, który dana reklama ma nam przynieść; to nie musi być dana liczba produktów w koszyku, pamiętaj, że celem mogą być wyświetlenie telefonu kontaktowego itp.,
- Nazwa – Twoja kampania musi mieć swoją nazwę, ale to parametr, który jest widoczny tylko dla Ciebie, po prostu umożliwi szybką weryfikację i przejście do określonych reklam, gdy będziesz miał ich więcej,
- Typ kampanii – typ kampanii to nic innego, jak Twoje cele biznesowe, w oparciu o typ, wybierzesz potem również sieci reklamowe, czyli rodzaj miejsca, w którym ma być wyświetlana reklama,
- Urządzenia – kampanie mogą być kierowane na wszystkie typy urządzeń, warto je zatem odpowiednio do tego dostosować,
- Lokalizacja – czyli określenie obszaru geograficznego zasięgu reklamy.
Określić będzie trzeba także budżet dzienny na reklamę. Dostosuj go w oparciu o swoje możliwości i pamiętaj, by przenieść je na okres miesiąca.
Wybierz potencjalnie najlepsze słowa kluczowe
Reklama Google Ads opiera się w dużej mierze na odpowiednim wyborze grup słów kluczowych. Nad tym zagadnieniem powinno się zatem poświęcić najwięcej czasu, a przede wszystkim przeprowadzić kompleksową analizę słów na podstawie strategii, strony www, czy też zaleceń pozycjonowania.
To, jakie słowa kluczowe wybierzemy będzie miało ogromny wpływ na powodzenie kampanii. Pamiętaj, by słowa kluczowe były jak najlepiej dopasowane do charakteru Twojej działalności lub wskazywały na posiadaną ofertę produktów. Dla optymalizacji tego procesu warto skorzystać z Planera słów kluczowych Google lub innych posiadanych narzędzi.
Gdy przychodzi czas na pierwszą reklamę, czyli ile to będzie kosztowało?
Nie ma jednego, sztywnego schematu dla wyliczenia kosztów reklamy Google Ads, dla wielu użytkowników. Każda marka powinna założyć inny budżet i inne cele. Duże znaczenie na końcowy koszt kampanii będzie miała konkurencyjność fraz, posiadany asortyment, założone cele, czy też branża.
Nie mały wpływ ma także to, jak podejdziesz do tworzenia samej reklamy. Główne hasło Twojej reklamy może posiadać zwroty bezpośrednie do użytkownika, a co ważne uwzględniać tylko te produkty, które faktycznie mają szansę na wysoką konwersję.
Wszystko, co opisaliśmy w tym artykule to oczywiście tylko garść przydatnych wskazówek, a dla Ciebie początek z reklamą Google Ads. Jeśli temat Cię zainteresował, a Ty chcesz zaczerpnąć więcej informacji od specjalistów to zajrzyj także do tego poradnika: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/735/google-ads-poznaj-tajniki-reklamy-w-google
Wiedza specjalistów pomoże Ci zrozumieć wszystkie tajniki Gogole Ads oraz przejść przez najtrudniejsze elementy i etapy kreowania własne płatnej kampanii.