techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
Mariusz Kołacz
Skomentuj
2 lutego 2022
Google Ads

Google Ads, czyli wszystko co warto wiedzieć!

Czy wiesz, że jedna z największych wyszukiwarek internetowych Google, zbiera nawet 90% potencjalnych zapytań użytkowników? A jeśli już wiesz, to czy masz świadomość, że całkiem sporą część tych wszystkich tematycznych wyszukań, możesz nakierunkować i wspomóc poprzez skuteczne ustawienie reklam Google Ads? Jeśli wciąż masz wątpliwości, jak to zrobić, a jednocześnie wiesz, że inwestycja w płatną reklamę może być szansą dla Twojej działalności to koniecznie przejdź do kolejnej części tego artykułu. Opowiemy w nim, jak krok po kroku rozpocząć swoją przygodę z płatną reklamą Google Ads i zyskać!

Prawdopodobnie to właśnie płatna reklama Google Ads, jest aktualnie jedną z najpopularniejszych narzędzi w rękach reklamodawców i dzieje się tak nie bez przyczyny. To sprytne narzędzie, wykorzystane w działaniach marketingowych sprawdza się bardzo dobrze, a warunkiem wysokiej konwersji jest odpowiednie dopasowanie posiadanych słów kluczowych.

Już teraz tajniki narzędzia Google Ads możesz poznać w kilka minut, a potem samodzielnie ustawiać reklamy i testować. Pamiętaj, że drogą prób i błędów, dojdziesz do perfekcji.

Kampania Google Ads, co to właściwie jest i jak sobie z nią poradzić krok, po kroku

Przede wszystkim zacznij od początku, czyli od dobrego zrozumienia, czym jest i jak działa ten rodzaj reklamy. Otóż Google Ads to nic innego, jak forma płatnej reklamy internetowej, w której źródłem pozyskania konwersji są wybrane słowa kluczowe o różnym potencjale i koszcie za klik. Reklamodawca, samodzielnie dobiera grupę używanych słów kluczowych, a następnie analizuje, które z nich, są adekwatne do poniesionych kosztów.

Do tego, by działać w kampanii Google Ads potrzebne jest nam oczywiście dedykowane konto. Aby je założyć wystarczy posiadać gmail i połączyć konkretny adres z Gogole Ads. Proces tworzenia konta, jest jak najbardziej intuicyjny, a robot przeprowadzi Cię płynnie przez całą rejestrację. Naprawdę nie musisz się tego obawiać.

Gdy konto jest aktywne, możesz zacząć działać, ale pamiętaj, by nie rozpoczynać inwestycji w reklamę pochopnie. Przygotuj się do swojej pierwszej reklamy, uwzględniając te przykładowe parametry:

  • Cel – czyli określenie konwersji, wyniku, który dana reklama ma nam przynieść; to nie musi być dana liczba produktów w koszyku, pamiętaj, że celem mogą być wyświetlenie telefonu kontaktowego itp.,
  • Nazwa – Twoja kampania musi mieć swoją nazwę, ale to parametr, który jest widoczny tylko dla Ciebie, po prostu umożliwi szybką weryfikację i przejście do określonych reklam, gdy będziesz miał ich więcej,
  • Typ kampanii – typ kampanii to nic innego, jak Twoje cele biznesowe, w oparciu o typ, wybierzesz potem również sieci reklamowe, czyli rodzaj miejsca, w którym ma być wyświetlana reklama,
  • Urządzenia – kampanie mogą być kierowane na wszystkie typy urządzeń, warto je zatem odpowiednio do tego dostosować,
  • Lokalizacja – czyli określenie obszaru geograficznego zasięgu reklamy.

Określić będzie trzeba także budżet dzienny na reklamę. Dostosuj go w oparciu o swoje możliwości i pamiętaj, by przenieść je na okres miesiąca.

Wybierz potencjalnie najlepsze słowa kluczowe

Reklama Google Ads opiera się w dużej mierze na odpowiednim wyborze grup słów kluczowych. Nad tym zagadnieniem powinno się zatem poświęcić najwięcej czasu, a przede wszystkim przeprowadzić kompleksową analizę słów na podstawie strategii, strony www, czy też zaleceń pozycjonowania.

To, jakie słowa kluczowe wybierzemy będzie miało ogromny wpływ na powodzenie kampanii. Pamiętaj, by słowa kluczowe były jak najlepiej dopasowane do charakteru Twojej działalności lub wskazywały na posiadaną ofertę produktów. Dla optymalizacji tego procesu warto skorzystać z Planera słów kluczowych Google lub innych posiadanych narzędzi.

Gdy przychodzi czas na pierwszą reklamę, czyli ile to będzie kosztowało?

Nie ma jednego, sztywnego schematu dla wyliczenia kosztów reklamy Google Ads, dla wielu użytkowników. Każda marka powinna założyć inny budżet i inne cele. Duże znaczenie na końcowy koszt kampanii będzie miała konkurencyjność fraz, posiadany asortyment, założone cele, czy też branża.

Nie mały wpływ ma także to, jak podejdziesz do tworzenia samej reklamy. Główne hasło Twojej reklamy może posiadać zwroty bezpośrednie do użytkownika, a co ważne uwzględniać tylko te produkty, które faktycznie mają szansę na wysoką konwersję.

Wszystko, co opisaliśmy w tym artykule to oczywiście tylko garść przydatnych wskazówek, a dla Ciebie początek z reklamą Google Ads. Jeśli temat Cię zainteresował, a Ty chcesz zaczerpnąć więcej informacji od specjalistów to zajrzyj także do tego poradnika: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/735/google-ads-poznaj-tajniki-reklamy-w-google

Wiedza specjalistów pomoże Ci zrozumieć wszystkie tajniki Gogole Ads oraz przejść przez najtrudniejsze elementy i etapy kreowania własne płatnej kampanii.

Polecane dla Ciebie

twarz zapisana słowami kluczowymi

Tworzenie list słów kluczowych w Redfly Keyword Manager

wybór jezyka

Free IDN Punycode Converter – IDNS Translator

dwie twarze

CodeFort i ESET NOD, intymne igraszki pod szyldem False Positive

Skomentuj

Kliknij tutaj aby skomentować

Anuluj odpowiedź

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

Kategorie

  • Aktualności49
  • Internet i bezpieczeństwo35
  • Marketing internetowy163
  • Oprogramowanie43
  • Sprzęt14
  • Systemy operacyjne39
  • Urządzenia mobilne15

O autorze

Mariusz Kołacz

Freelancer z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w marketingu internetowym dla e-commerce. Prowadzi kompleksowe kampanie SEO, Google ADS, Facebook ADS dla małych i dużych przedsiębiorstw. Po godzinach bloguje na tematy związane z SEO i IT oraz zgłębia tajniki medycyny i parapsychologii.

Wyszukaj

Poradniki IT

  • Jak zrobić bootowalny pendrive
  • Laptop nie widzi WiFi
  • Jak zrootować telefon
  • Formatowanie pendrive
  • Zabezpieczenie WordPress
  • Jak zrobić obraz dysku
  • Sprawdzenie dysku twardego

Poradniki SEO

  • Narzędzia SEO
  • Sprawdzanie pozycji w Google
  • Filtr w Google
  • Zakup domeny
  • Sprawdzanie linków
  • Pozycjonowanie za efekt
  • Zdejmowanie filtra Google

Oferta

Świadczę kompleksowe usługi z zakresu marketingu internetowego, w szczególności optymalizacja, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, audyty SEO, audyty pozycjonowania, audyty linków, audyty słów kluczowych, audyty kar od Google, audyty techniczne. Prowadzę również kampanie reklamowe Google ADS i Facebook ADS oraz tworzę treści na sklepy internetowe i blogi. Przeczytaj więcej na SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2021 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • O blogu
  • O mnie
  • Narzędzia SEO
  • Reklama
  • Informacje
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]