Marketing internetowy to złożona i skomplikowana dziedzina, której zgłębienie wymaga poświęcenia masy środków, zarówno czasowych, jak i finansowych. Do niedawna, osoby, które chciały wypromować swoją stronę www, a nie dysponowały wiedzą pozwalającą im na samodzielne wdrożenie stosownych działań, musiały polegać na wyspecjalizowanych w tej dziedzinie agencjach. Do niedawna, bo od pewnego czasu na czoło wysuwa się trend automatyzacji procesów marketingowych. Jednym z czołowych systemów, pomagających w przeprowadzeniu skutecznej reklamy internetowej, jest SEOPilot.
Pozycjonowanie stron internetowych to niełatwe zadanie, zwłaszcza że w sieci pojawia się coraz więcej fraz o wysokiej konkurencyjności. Doświadczeni specjaliści z agencji marketingowych potrafią sprostać temu wyzwaniu, problem w tym, że taka usługa może znacząco obciążyć budżet przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna swoją działalność w Internecie. A gdyby tak oddać w jego ręce profesjonalne narzędzia pozycjonerskie wzbogacone o funkcję autopilota? Właśnie taka idea przyświeca twórcom SEOPilot.
Automatyzacja podstawą skuteczności
Jak to działa? Przyjmijmy, że chcesz odbyć długą podróż samochodem, ale na przeszkodzie stoi ci brak doświadczenia. Oczywiście, możesz usiąść za kierownicą, w myśl maksymy: „raz kozie śmierć”. Możesz też skorzystać z usługi jednego z wielu przewoźników, o ile dysponujesz odpowiednimi środkami. Zastanów się jednak, czy nie lepiej wsiąść do auta, które ograniczy twój udział w procesie prowadzenia do określenia celu podróży? Pojazd autonomiczny sam ustali prędkość na każdym odcinku trasy, wykona wszystkie manewry i zadba o to, byś bezpiecznie dotarł do celu.
Teraz przełóżmy to na dziedzinę, która nas interesuje – na SEO. Jeżeli niepewna jazda początkującego kierowcy przypomina samodzielne pozycjonowanie strony, a podróż taksówką jest podobna do korzystania z usług agencji marketingowej, to powierzenie zadania promocji witryny narzędziu SEOPilot będzie jak wygodna, bezpieczna i nieangażująca jazda samochodem autonomicznym.
Struktura linków zewnętrznych przestaje być problemem
Każdy, kto choć raz próbował pozycjonowania na własną rękę, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest zbudować wartościową strukturę linków, czyli taką, która zostanie pozytywnie oceniona przez algorytmy wyszukiwarki Google. SEOPilot ułatwia to zadanie do maksimum.
Wszystko, co musi zrobić administrator/pozycjoner strony, to zarejestrować się na stronie https://www.seopilot.pl i uruchomić projekt. Do wyboru są trzy tryby: automatyczny, półautomatyczny i ręczny.
Pierwszy z wymienionych ogranicza udział pozycjonera do cyklicznego doglądania efektu prowadzonych działań. System może zaproponować najkorzystniejsze frazy dla danej strony, oceni ich konkurencyjność i wykupi linki w najbardziej wartościowych serwisach, których tematyka współgra z pozycjonowaną frazą. Ponadto, sprawdzi poprawność ich zamieszczenia na stronie, a jeżeli zajdzie taka konieczność – zastąpi je innymi. Za automatyzację tego złożonego procesu odpowiadają zaawansowane algorytmy, które w przeciwieństwie do człowieka pracują przez całą dobę.
Tryb półautomatyczny daje możliwość pewnej ingerencji użytkownika w proces pozycjonowania. Wybierając tę opcję, pozycjoner może określić dowolną ilość filtrów dla każdej z fraz. Zakup linków nadal odbywa się całkowicie automatycznie. Najbardziej zaawansowany tryb ręczny umożliwia samodzielny wybór linków dla pozycjonowanej frazy.
SEO to nie tylko linkowanie
Dla nikogo nie jest chyba tajemnicą, że pozycjonowanie stron internetowych nie opiera się wyłącznie o strukturę linków zewnętrznych. Nawet najbardziej wartościowe odnośniki nie zdziałają cudów, jeżeli promowana witryna nie będzie właściwie zoptymalizowana. Jak sprawdzić, czy pozycjonowana strona odpowiada wymogom algorytmów Google? Można zamówić kosztowny audyt SEO lub skorzystać z praktycznych narzędzi, które SEOPilot udostępnia swoim użytkownikom bez żadnych opłat.
Jednym z podstawowych jest Funkcja Rekomendacji. To zautomatyzowane narzędzie „prześwietla” całą witrynę i sprawdza jej kluczowe parametry, w tym:
- zagęszczenie słów kluczowych w publikowanych treściach,
- znaczniki Title, Description i Keywords,
- znaczniki nagłówków,
- linki wychodzące, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne,
- elementy graficzne na stronie i ich atrybuty: alt oraz title.
Powyższe przykłady to ledwie początek długiej listy. Funkcja Rekomendacji to kompletne narzędzie analityczne, które precyzyjnie wskazuje na obszary wymagające poprawy. Na podstawie otrzymanych sugestii, użytkownik może podjąć stosowne działania, zmierzające do uczynienia strony przyjazną dla botów wyszukiwarki.
We wprowadzaniu niezbędnych zmian pomoże ci darmowa Checklista SEO – narzędzie, które po prostu musi się znaleźć na podorędziu pozycjonera. Na poprawną optymalizację składa się wiele czynności, tworzących obszerny zbiór rzeczy to zrobienia. W całym tym zamieszaniu, łatwo o pominięcie którejś z nich. Takie niedopatrzenie może dosłownie zniweczyć podjęty wysiłek, dlatego w tym temacie nie można pozwolić sobie nawet na najmniejsze potknięcia. Checklista SEO jest czymś w rodzaju zaawansowanego narzędzia typu „to do list”, które zawiera kluczowe punkty z zakresu optymalizacji. Z jej pomocą zyskasz pewność, że nie pominąłeś żadnego etapu.
Poszerzaj swoją wiedzę z SEOPilot
Mówiąc o zaletach SEOPilot, nie można nie wspomnieć, że autorzy tego zaawansowanego narzędzia dbają także o poszerzanie wiedzy jego użytkowników. Należy zdać sobie sprawę z tego, że trendy w pozycjonowaniu zmieniają się tak samo dynamicznie, jak w świecie mody. Jeżeli administrator strony chce utrzymać ją w TOP10 wyników wyszukiwania, musi wiedzieć, jakie techniki są aktualnie najskuteczniejsze. Wszystkie najważniejsze kwestie związane z pozycjonowaniem (bez pominięcia absolutnych podstaw) można znaleźć w SEOKurierze – darmowym, regularnie aktualizowanym poradniku.
Eksperckie artykuły to za mało? Głodni wiedzy mogą wziąć udział w jednym z wielu webinariów. Szkolenia są prowadzone przez najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie, co pozwala nie martwić się o ich merytorykę.
Jeżeli którekolwiek z użytych sformułowań branżowych zabrzmi dla ciebie obco, w każdej chwili będziesz mógł skorzystać ze słownika SEO. Znajdziesz tam dosłownie każde pojęcie związane z pozycjonowaniem stron internetowych.
Zaawansowane, rozbudowane narzędzia nie ujawnią swojego potencjału, jeżeli nie będą wykorzystywane w stu procentach. Intuicyjna obsługa rozwiązań dostarczanych w ramach platformy czyni je przyjaznymi nawet dla początkujących pozycjonerów. Jeżeli jednak napotkasz na jakiekolwiek problemy z tym związane, skorzystaj ze szkoleń wideo, które szczegółowo opisują każdy, nawet najdrobniejszy element systemu.
Dlaczego warto zaufać SEOPilot?
Podsumowując, SEOPilot to:
- brak pośredników: wykluczając agencję marketingową z procesu pozycjonowania twojej strony, doprowadzasz do wyraźnego obniżenia kosztów, jakie musisz ponieść;
- baza wiedzy na temat reklamy w Internecie: artykuły eksperckie, instrukcje wideo, webinaria, pomoc najlepszych ekspertów w branży – to wszystko stanowi ogromną wartość tego narzędzia. Każdy użytkownik SEOPilot zyskuje dostęp do potężnej bazy wiedzy, która pozwoli mu zdobyć lub poszerzyć umiejętności w kwestii pozycjonowania stron internetowych;
- bezpłatne narzędzia reklamowe: możliwość monitorowania pozycji strony w wyszukiwarkach, rekomendacje w kwestii optymalizacji strony, checklista ułatwiająca organizację zadań pozycjonerskich – to, za co w agencji marketingowej trzeba zapłacić sporą sumę, tutaj otrzymujemy całkowicie za darmo.
Za SEOPilot stoi duże doświadczenie rynkowe (firma działa od 2008 roku i dziś jest obecna w sześciu krajach świata) i wiedza najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów w branży. Potwierdzeniem ogromnej przydatności tego narzędzia jest fakt, że korzystają z niego pozycjonerzy mogący poszczycić się świetnymi wynikami prowadzonych działań. Takie same rezultaty możesz osiągnąć bez niczyjej pomocy, bo system został stworzony w taki sposób, by był przyjazny nawet tym użytkownikom, którzy stawiają pierwsze kroki w SEO.