TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
Marketing internetowy

Jak mierzyć sukces pozycjonowania: kluczowe wskaźniki i metryki

sukces seo 2

Wdrożenie na stronie internetowej zmian zgodnych z wytycznymi Google to nie koniec przygody z pozycjonowaniem. Kluczowym elementem jest również audyt witryny, który pozwala mierzyć sukces zaimplementowanych działań i zaplanować nowe strategie dla uzyskania jeszcze lepszych efektów. Sprawdź, jakie wskazówki odnośnie pozycjonowania przygotowali specjaliści agencji marketingowej Widzialni.pl i przekonaj się, dlaczego audyt SEO witryny jest tak istotny oraz jak go wykonać.

Wpływ pozycjonowania na różne cele marketingowe i biznesowe

Przedsiębiorcy chcący zaistnieć w Internecie przenoszą swoje działania do wirtualnego świata z najważniejszej przyczyny, jaką jest chęć wzrostu sprzedaży, a co z tym idzie także i zysku. Są to główne cele biznesowe, na które wpływa pozycjonowanie. Odpowiednio dobrane działania SEO pozwalają również wspierać cele marketingowe, którymi są m.in. zwiększanie zasięgu oraz widoczności marki, budowanie większego ruchu na stronie, poprawa reputacji oraz pozycji lidera na rynku, zwiększenie współczynnika konwersji, poprawa doświadczeń klientów czy osiąganie określonych wskaźników wydajności.

sukces seo 3

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla oceny efektywności kampanii SEO

Pozycjonowanie strony opiera się na wdrażaniu niezbędnych modyfikacji w celu dostosowania witryny internetowej do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google. Jednym z jego najważniejszych elementów jest weryfikacja KPI (z ang. Key Performance Indicators), który ocenia skuteczność prowadzonych działań. Dla każdej branży kluczowe wskaźniki wydajności mogą być nieco inne, w zależności od tego, jaki jest cel danej witryny. W przypadku branży e-commerce najważniejszymi KPI będą m.in. czas trwania wizyty w sklepie, współczynnik odrzuceń, liczba zamówień oraz ich średnia wartość czy współczynnik konwersji. Efekty realizacji celów marketingowych danej strony internetowej można zweryfikować poprzez audyt takich wskaźników wydajności jak liczba zapytań z witryny czy średni koszt pozyskania leada.

Skuteczne narzędzia i platformy do monitorowania wyników pozycjonowania

Zależnie od indywidualnych potrzeb, przedsiębiorcy oraz webmasterzy mają do wyboru całe mnóstwo rozwiązań pozwalających na przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO.

Najbardziej popularnym i jednocześnie bezpłatnym narzędziem umożliwiającym weryfikację efektów pozycjonowania jest Google Search Console. Platforma pozwala na sprawdzenie widoczności w wynikach wyszukiwania na poszczególnych podstronach danej witryny, weryfikację stanu indeksacji, czy statusu przesłanej mapy strony.

sukces seo 1

Innym narzędziem jest Google Analytics, które skupia się na aktywności użytkowników bezpośrednio w samej witrynie. Pozwala między innymi na sprawdzenie ilości osób aktualnie odwiedzających witrynę internetową oraz tego, które z nich są stałymi, a które nowymi odwiedzającymi. Google Analytics umożliwia także weryfikację współczynnika odrzuceń, liczby odsłon, średniego czasu sesji oraz najchętniej odwiedzanych podstron.

Poza platformami proponowanymi przez Google, ogromną popularność zdobywają także narzędzia takie jak SemStorm, Ahrefs, Semrush czy Senuto, które dzięki swoim rozbudowanym funkcjom, umożliwiają przeprowadzenie w pełni profesjonalnego audytu SEO dla jeszcze lepszych efektów pozycjonowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na stronę agencji marketingowej Widzialni.pl i skontaktuj się z jej specjalistami.

Artykuł partnera

Polecane dla Ciebie

inbound marketing

Inbound marketing. Czym jest I jakie daje korzyści?

na laptopie

SE Auditor – kolejne darmowe narzędzie do analizy SEO

Młoda kobieta zapisuje pomysły na Content Marketing

6 najlepszych rodzajów treści wykorzystywanych w content marketingu

powrót do szkoły

Warsztaty Akademia Sempai: AdWords – Częstochowa (poziom podstawowy i średnio-zaawansowany)

oprogramowanie na laptopie

3 darmowe programy seo od Softnika

grafika otwórz własny butik online

Własny butik online – jak tanim kosztem uruchomić biznes internetowy?

Jak tworzyć evergreen content – 7 porad

szkło powiększające napis ads

Reklama internetowa – najpopularniejsze rodzaje reklamy w Internecie

O autorze

Redakcja

Na blogu technologicznym TechFormator.pl poruszamy różnorodne tematy związane z nowoczesnymi technologiami, elektroniką, informatyką oraz z marketingiem internetowym. Znajdziesz tutaj poradniki, instrukcje, recenzje oprogramowania użytkowego, recenzje sprzętu IT, poradniki komputerowe - w tym rozwiązania popularnych błędów i problemów IT oraz porady dla e-commerce.

Skomentuj

Kliknij tutaj aby skomentować

Anuluj odpowiedź

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

Kategorie

  • Aktualności78
  • Internet i bezpieczeństwo53
  • Marketing internetowy182
  • Oprogramowanie46
  • Sprzęt68
  • Systemy operacyjne41
  • Urządzenia mobilne42

Najczęściej czytane

webmaster

Poradnik webmastera – podstawy

web traffic

Crawl + Search Console = Wynik

sieć ziemia

Gather Proxy – darmowy Proxy Harvester i Checker

womans hands on touchpad

Jak włączyć touchpad w laptopie – włączenie / wyłączenie touchpada

Wyszukaj

Poradniki IT

menu start windows 10

Zmiana rozmiaru menu start – poradnik dla Windows 10

cd rescue disk

Bootowalny pendrive z Kaspersky Rescue Disk

korzystanie z iPhone

Jak sprawdzić siłę sygnału na iPhone – Field Test Mode w iOS

kobieta prostuje włosy

Jak wybrać najlepszą prostownicę do włosów?

Poradniki SEO

Black Friday 2019

10 wskazówek jak nie dać się oszukać podczas Black Friday 2022 i Cyber Monday 2022

seo content

Prowadzenie bloga sklepu internetowego – 20 przydatnych narzędzi

notatnik wordpress

Pozycjonowanie WordPress – przydatne wtyczki

seo wzrost na wykresie

Jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana?

Porady dla eCommerce

Jeżeli chcesz przeczytać więcej z zakresu marketingu internetowego dla e-commerce, zgłębić tajniki optymalizacji, pozycjonowania stron i sklepów internetowych, technicznych zagadnieniach SEO, narzędziach wykorzystywanych do zwiększania widoczności i sprzedaży, reklamach w Google i na Facebooku oraz marketingu treści, koniecznie odwiedź blog SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2023 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • Reklama
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]