Wdrożenie na stronie internetowej zmian zgodnych z wytycznymi Google to nie koniec przygody z pozycjonowaniem. Kluczowym elementem jest również audyt witryny, który pozwala mierzyć sukces zaimplementowanych działań i zaplanować nowe strategie dla uzyskania jeszcze lepszych efektów. Sprawdź, jakie wskazówki odnośnie pozycjonowania przygotowali specjaliści agencji marketingowej Widzialni.pl i przekonaj się, dlaczego audyt SEO witryny jest tak istotny oraz jak go wykonać.
Wpływ pozycjonowania na różne cele marketingowe i biznesowe
Przedsiębiorcy chcący zaistnieć w Internecie przenoszą swoje działania do wirtualnego świata z najważniejszej przyczyny, jaką jest chęć wzrostu sprzedaży, a co z tym idzie także i zysku. Są to główne cele biznesowe, na które wpływa pozycjonowanie. Odpowiednio dobrane działania SEO pozwalają również wspierać cele marketingowe, którymi są m.in. zwiększanie zasięgu oraz widoczności marki, budowanie większego ruchu na stronie, poprawa reputacji oraz pozycji lidera na rynku, zwiększenie współczynnika konwersji, poprawa doświadczeń klientów czy osiąganie określonych wskaźników wydajności.
Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla oceny efektywności kampanii SEO
Pozycjonowanie strony opiera się na wdrażaniu niezbędnych modyfikacji w celu dostosowania witryny internetowej do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google. Jednym z jego najważniejszych elementów jest weryfikacja KPI (z ang. Key Performance Indicators), który ocenia skuteczność prowadzonych działań. Dla każdej branży kluczowe wskaźniki wydajności mogą być nieco inne, w zależności od tego, jaki jest cel danej witryny. W przypadku branży e-commerce najważniejszymi KPI będą m.in. czas trwania wizyty w sklepie, współczynnik odrzuceń, liczba zamówień oraz ich średnia wartość czy współczynnik konwersji. Efekty realizacji celów marketingowych danej strony internetowej można zweryfikować poprzez audyt takich wskaźników wydajności jak liczba zapytań z witryny czy średni koszt pozyskania leada.
Skuteczne narzędzia i platformy do monitorowania wyników pozycjonowania
Zależnie od indywidualnych potrzeb, przedsiębiorcy oraz webmasterzy mają do wyboru całe mnóstwo rozwiązań pozwalających na przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO.
Najbardziej popularnym i jednocześnie bezpłatnym narzędziem umożliwiającym weryfikację efektów pozycjonowania jest Google Search Console. Platforma pozwala na sprawdzenie widoczności w wynikach wyszukiwania na poszczególnych podstronach danej witryny, weryfikację stanu indeksacji, czy statusu przesłanej mapy strony.
Innym narzędziem jest Google Analytics, które skupia się na aktywności użytkowników bezpośrednio w samej witrynie. Pozwala między innymi na sprawdzenie ilości osób aktualnie odwiedzających witrynę internetową oraz tego, które z nich są stałymi, a które nowymi odwiedzającymi. Google Analytics umożliwia także weryfikację współczynnika odrzuceń, liczby odsłon, średniego czasu sesji oraz najchętniej odwiedzanych podstron.
Poza platformami proponowanymi przez Google, ogromną popularność zdobywają także narzędzia takie jak SemStorm, Ahrefs, Semrush czy Senuto, które dzięki swoim rozbudowanym funkcjom, umożliwiają przeprowadzenie w pełni profesjonalnego audytu SEO dla jeszcze lepszych efektów pozycjonowania.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na stronę agencji marketingowej Widzialni.pl i skontaktuj się z jej specjalistami.
Artykuł partnera
Skomentuj