zdjęcie 1

Jak junior developerzy mogą zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie w branży IT?

Choć sytuacja na rynku IT została już całkowicie unormowana i nie ma mowy o spowolnieniu w procesie rekrutowania specjalistów IT, to jednak sytuacja osób dopiero rozpoczynających przygodę w branży nowoczesnych technologii zdaje się być najtrudniejsza. Co zrobić by junior developer zwiększył swój potencjał i ułatwił sobie szansę na zdobycie lepszej pod względem zarobków pracy?

Czy umiejętności techniczne wystarczą by zdobyć lepszą pracę jako junior developer?

Ostatnie dwa lata to intensywny czas w branży IT, który pozwolił na powrót do wcześniej znanego poziomu dynamiki wzrostu rekrutacji. To dobra wiadomość dla wszystkich specjalistów, którzy utknęli na swoich stanowiskach i czekali tylko, aż firmy ponownie rozpoczną inwestycje w zwiększenie zespołów deweloperskich. Czy jednak ten pozytywny trend jest widoczny na każdym poziomie zaawansowania? Zgodnie z https://enterthecode.pl/ mid i senior deweloperzy obecnie mogą przebierać w wielu ofertach. Junior developer, czyli osoba dopiero rozpoczynająca swoją pracę lub będąca obecna w branży IT od niedawna nie może mówić o takiej klęsce urodzaju. To prowadzi do wysokiej konkurencji wśród osób o podobnym poziomie wiedzy technicznej i kompetencji.

Prowadzi to do jednego, prostego wniosku. Umiejętności techniczne nie zawsze zagwarantują nam zdobycie wymarzonej pracy. Oczywiście kluczem do sukcesu w rekrutacji jest spełnienie wszystkich kluczowych wymagań – znajomość konkretnego języka programowania jak Python czy Java, biegłe posługiwanie się wielką trójcą web-developmentu czy umiejętność sprawnego pisania kodu w PHP. Bez spełnienia podstawowych wymagań technicznych nie powinniśmy w ogóle myśleć o uczestnictwie w rekrutacji. Jeśli jednak wymogi te są spełnione, musimy pokazać coś więcej, niż tylko umiejętność rozwiązania konkretnego problemu.

zdjęcie 2

Wyróżnij się w tłumie wysoko rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi

Obecnie branża IT przechodzi szeroko zakrojoną metamorfozę. Kiedyś to, co było uważane za niezwykle hermetyczne środowisko introwertyków, w ciągu kilku lat zmieniło się na międzynarodowe, dynamiczne środowisko otwarte specjalistów wielu dziedzin i umiejętności.

Praca w IT to dzisiaj przede wszystkim współpraca z resztą zespołu, komunikacja z klientem biznesowym, otwartość, nastawienie na ciągła zmianę i umiejętność pracy pod presją czasu. Bez tych miękkich umiejętności ciężko będzie nam się odnaleźć w najbardziej prestiżowych firmach IT, stawiających ponad wszystko wartości współpracy i satysfakcji klienta. Pokażmy, że umiejętności miękkie są dla nas równie ważne co twarde umiejętności techniczne. Udowodnijmy w praktyce, jak dobrze radzimy sobie z organizacją pracy, zarządzaniem czasem i pracą pod presją, a rekruter szybko zauważy w nas duży potencjał do osiągnięcia swoich celów z naszą pomocą.

zdjęcie 3

Każda nieudana rekrutacja to obszar do nauki

Wiele osób wychodzi z błędnego przeświadczenia, że rozmowa w branży IT zawsze kończy się powodzeniem, szczególnie gdy odznaczamy się pewnymi umiejętnościami twardymi. Niestety rzeczywistość jest odmienna i pomimo luki deficytowej w branży IT wiele rekrutacji, szczególnie tych skupiających się na mniej doświadczonych specjalistach, kończy się fiaskiem.

Niepowodzenie w rekrutacji powinno być jednak traktowane jako idealna okazja do zwiększenia swojej wiedzy o trendach, o rynku i o tym, jak postrzegają nas specjaliści w IT. Dlaczego nie zostaliśmy zatrudnieni? Czy to braki w kompetencjach? Zbyt niski poziom znajomości angielskiego? A może nasze oczekiwania finansowe były zbyt duże? Wyciągajmy wnioski z każdej rekrutacji, udoskonalajmy swoje CV, nadrabiajmy wszelkie braki i właśnie dzięki tej determinacji nadejdzie moment, w którym otrzymamy satysfakcjonującą ofertę pracy.

Skomentuj

Kliknij tutaj aby skomentować

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

O autorze

Mariusz Kołacz

Freelancer z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w marketingu internetowym dla e-commerce. Prowadzi kompleksowe kampanie SEO, Google ADS, Facebook ADS dla małych i dużych przedsiębiorstw. Po godzinach bloguje na tematy związane z SEO i IT oraz zgłębia tajniki medycyny i parapsychologii.