Pozycjonowanie stron Częstochowa – SEO lokalne

Większa rozpoznawalność na lokalnym rynku, większa liczba klientów i większe zyski – takie cele przyświecają każdemu przedsiębiorcy. Czy wiesz, że pozyskanie nowych odbiorców na oferowane towary i usługi nie wymaga angażowania ogromnego budżetu? Jeżeli prowadzisz działalność w Częstochowie i zastanawiasz się, w jaki sposób przyciągnąć mieszkańców miasta, klientów z gmin ościennych i turystów, którzy tłumnie odwiedzają miasto, odpowiedź na twoje potrzeby jest zawarta w trzech literach – SEO. Lokalne pozycjonowanie stron z Częstochowy przekłada się na realne korzyści dla przedsiębiorców, nie tylko w ujęciu chwilowym, ale także długoterminowym.

„Koniec języka za przewodnika” – chyba każdy doskonale zna to stare powiedzenie. Warto jednak podkreślić, że obecnie należy uznać je za nieaktualne. Bo przecież po co pytać o drogę, skoro prawie każdy ma w swojej kieszeni najlepszego z możliwych przewodników – smartfon z dostępem do Internetu. Wystarczy kilka uderzeń palca w wirtualną klawiaturę, by wyszukiwarka Google wskazała nam adres i dane kontaktowe firmy, której szukamy, a nawet pokierowała nas do jej siedziby, wyznaczając dokładną i szczegółową trasę. Większość osób właśnie tak odkrywa dziś nowe miejsca i szuka konkretnych adresów. W tym kontekście, nie sposób nie docenić marketingowego potencjału najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej.

local SEO

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Google jest narzędziem, które nie zna ograniczeń terytorialnych. Z pomocą najpopularniejszej wyszukiwarki świata można w mgnieniu oka dotrzeć do firm z całego kraju, a nawet – z całego globu. Nic więc dziwnego, że największe marki i brandy robią wszystko, by ich adres znalazł się możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dla nich, wynikające z tego korzyści są ewidentne. Należy jednak podkreślić, że statystyki jasno pokazują, że częściej potrzebujemy znaleźć informacje na temat przedsiębiorców działających na „naszym podwórku”. Czy to oznacza, że firma działająca lokalnie, będzie musiała „bić się” o pozycję z gigantami z całego kraju i w rezultacie nie zyska nic na pozycjonowaniu? Absolutnie nie! W tym przypadku trzeba tylko zastosować nieco inną strategię.

Mówiąc o lokalnym pozycjonowaniu (local SEO), na myśli trzeba mieć specyficzne działania z zakresu Search Engine Optimization, których celem jest wyeksponowanie adresu strony w wynikach wyszukiwania organicznego, powiązanymi z konkretną lokalizacją. Mamy tu na myśli zapytania zawierające frazy kluczowe z dopiskiem w formie nazwy miejscowości, ale nie tylko. W wielu przypadkach, wyszukiwarka Google sama określa lokalizację użytkownika i na tej podstawie dobiera dane prezentowane w wynikach. Prawidłowo wypozycjonowana strona wyświetli się wysoko także na takie zapytania.

Należy podkreślić, że działania podejmowane w ramach pozycjonowania lokalnego nie odnoszą się wyłącznie do wyników organicznych. W tym przypadku ważna jest też obecność w wynikach wtrąconych, m.in. w usłudze Mapy Google.

Czy przedsiębiorca z Częstochowy skorzysta na pozycjonowaniu lokalnym?

Odpowiadając na postawione wyżej pytanie – oczywiście, że tak! Dane statystyczne dowodzą, że ponad 80 proc. internautów regularnie wyszukuje w sieci lokalnych przedsiębiorców – sprzedawców i usługodawców. Co niezwykle istotne, ok. 90 proc. wyszukujących kontaktuje się z odnalezioną w Internecie firmą w czasie nieprzekraczającym 24 godz. Większość korzysta z usług firmy znalezionej w ten sposób. Te liczby robią wrażenie, prawda?

Jako 200-tysięczne miasto, Częstochowa jest niezwykle perspektywicznym rynkiem. W swoim regionie właściwie nie ma żadnej wielkomiejskiej konkurencji. Ze wszystkich stron otaczają ją niewielkie gminy miejskie i wiejskie. Już samo położenie stolicy dawnego województwa częstochowskiego czyni ją głównym ośrodkiem zakupowym i usługowym w okolicy. Nie można jednak zapomnieć o innych walorach miasta. Częstochowa to przecież duży ośrodek akademicki i miasto turystyczne. Wszystko to czyni ją przedmiotem zainteresowania dużej grupy osób, które są potencjalnymi klientami dla lokalnych przedsiębiorców.

Lokalne pozycjonowanie stron w Częstochowie – kto skorzysta na tej strategii?

Użytkownik Internetu, który znajduje się w Częstochowie i wpisuje w pole wyszukiwania frazę lokalną, otrzymuje w odpowiedzi wyniki składające się z adresów firm działających w mieście. Pozycjonowanie stron z Częstochowy sprawia, że na czołowych miejscach wyświetlają się witryny zoptymalizowane pod kątem takich zapytań. Warto wiedzieć, że Google wzbogaca większość wyszukiwań na frazy lokalne o szereg dodatkowych elementów, takich jak dane kontaktowe z wizytówki Google Moja Firma i mapę wskazującą lokalizację siedziby.

Wszystko to doprowadza nas do odpowiedzi na pytanie, które padło powyżej – pozycjonowanie stron w Częstochowie jest strategią odpowiednią dla przedsiębiorców prowadzących działalność typowo lokalną (nastawioną na klientów z terenu miasta i odwiedzające je osoby) i firm ogólnopolskich, reprezentowanych przez oddziały w poszczególnych miastach, w tym przypadku – w Częstochowie.

Branże, które w największym stopniu skorzystają na pozycjonowaniu lokalnym, to między innymi:

  • działalność specjalistyczna prowadzona poza siedzibą firmy, m.in. usługi elektryczne, hydrauliczne, remontowe,
  • działalność specjalistyczna prowadzona w punkcie naziemnym, m.in. mechanika pojazdowa, usługi wulkanizacyjne, fryzjerstwo, kosmetologia,
  • działalność związana z zakwaterowaniem, m.in. hotele, motele i hostele,
  • działalność gastronomiczna, m.in. restauracje, bistra, bary szybkiej obsługi,
  • działalność rozrywkowa, m.in. kluby i puby,
  • działalność związana z usługami z zakresu ochrony zdrowia, m.in. prywatne gabinety lekarskie i stomatologiczne,
  • działalność związana z poprawą kondycji fizycznej, m.in. baseny, siłownie, fitness kluby,
  • działalność związana z opieką nad dziećmi, m.in. przedszkola, żłobki i kluby dziecięce.

Wymienione rodzaje działalności to tylko przykłady. Na pozycjonowaniu lokalnym skorzysta każda firma, której model działania wymaga osobistego kontaktu z klientem.

Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie lokalne?

Tak jak każda inna strategia marketingowa, pozycjonowanie stron w Częstochowie służy przede wszystkim zwiększeniu współczynnika konwersji, co w prostej linii prowadzi do maksymalizacji zysków. Ten efekt jest uzyskiwany poprzez poprawę widoczności adresu reprezentującej firmę strony w organicznych wynikach wyszukiwania i w wynikach wtrąconych.

Większa widoczność to większy ruch na stronie, a większy ruch przekłada się na większą liczbę interakcji potencjalnych klientów z firmą i w konsekwencji – na wzrost liczby odwiedzin w punkcie naziemnym.

Co niezwykle istotne, pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do osób, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą firmy. Z fraz lokalnych korzystają przede wszystkim użytkownicy z jasno określonymi preferencjami, czyli wszyscy, którzy doskonale wiedzą, czego szukają i autentycznie nastawiają się na zakup produktu lub usługi. Z punktu widzenia przedsiębiorcy reklamującego swoją działalność w Internecie, właśnie taki ruch jest najbardziej wartościowy. Należy jednak podkreślić, że o ile wzrost przychodów jest celem ostatecznym, to „po drodze” realizowanych jest też kilka istotnych celów pobocznych. O czym mowa? Najważniejsze korzyści wymieniamy poniżej.

kobieta klientka pubu

Pozycjonowanie lokalne pomaga w stworzeniu silnego wizerunku marki na lokalnym częstochowskim rynku

Prowadząc w sieci firmowy blog (działanie podejmowane w ramach content marketingu, wspierającego lokalne pozycjonowanie), przedsiębiorca może dzielić się z odbiorcami swoją rozległą wiedzą i doświadczeniem. Już samo to umożliwia wykreowanie eksperckiego wizerunku, a przecież lokalne SEO przewiduje też użycie innych narzędzi, jak choćby wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

Zamieszczane tam opinie klientów mogą ugruntować pozycję firmy na rynku lokalnym. Wbrew pozorom pomogą w tym nie tylko pozytywne komentarze, ale też negatywne. Odpowiednia reakcja ze strony adresata, w formie odpowiedzi wyjaśniającej wszelkie wątpliwości i nieporozumienia, przedstawi go jako podmiot (bo niezadowolony klient przeważnie „atakuje” firmę, rzadziej osobę) otwarty na krytykę i słuchający głosu klientów.

Pozycjonowanie lokalne umacnia zaufanie klientów

Gdy firma jest transparentna (zamieszcza spójne dane w wielu miejscach), dzieli się wartościowymi, eksperckimi treściami, pozyskuje pozytywne opinie, a odnośniki prowadzące do jej wizytówki pojawiają się na stronach o dobrej reputacji, klienci zaczynają odbierać ją jako wiarygodną, z którą warto „robić interesy”. Podobnie jak wizerunek, zaufanie jest kapitałem, który procentuje przez bardzo długi czas.

Pozycjonowanie lokalne pomaga w poznaniu potrzeb i oczekiwań klientów

Większy ruch na stronie jest równoznaczny ze wzrostem liczby informacji na temat odwiedzających ją osób. Analizując dane demograficzne i wzorce zakupowe, można lepiej poznać swoich klientów i dowiedzieć się, czego właściwie szukają. Ta wiedza jest bezcenna, pozwala bowiem modyfikować ofertę pod kątem ich preferencji.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie lokalne?

Już sama lista korzyści, jakie przynosi ta strategia, jednoznacznie udowadnia, że pozycjonowanie lokalne to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści. Trzeba wiedzieć, że frazy lokalne są znacznie mniej konkurencyjne niż ogólne. To sprawia, że najczęściej proces przebiega szybciej, a pożądany rezultat jest uzyskiwany bez żadnych istotnych przeszkód.

Nie można też nie wspomnieć, że przedsiębiorca nie musi wierzyć pozycjonerowi na słowo. Istnieją skuteczne narzędzia, które pozwalają na bieżąco mierzyć efekty lokalnej kampanii SEO. Nie chodzi tu wyłącznie o weryfikację widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także o kontrolę ruchu na stronie i weryfikację wzrostu konwersji.

Twarde dane jednoznacznie określą efekty tej strategii. Czy to samo można powiedzieć o reklamie outdoorowej i medialnej? Otóż, nie. Tylko marketing internetowy, w tym także lokalne pozycjonowanie stron internetowych, zapewnia 100-procentową mierzalność rezultatów, dając w ten sposób możliwość skutecznego modyfikowania strategii zawsze wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania i optymalizacji, skontaktuj się ze mną: https://techformator.pl/kontakt/