techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
Mariusz Kołacz
9 komentarzy
1 lipca 2014
walka bokserska

Najskuteczniejsza metoda walki z SWL-ami

Dzisiaj przy okazji rozmowy z kumplem na tematy zaplecza, SWLi i tym podobnych wyszedł ciekawy wątek dotyczący wykrywania linków SWL na stronach, a co istotniejsze karania tychże stron za sprzedaż linków. Pojawiło się pytanie dlaczego Google banuje strony z SWL-ami…

Ot ciekawe pytanie. Google od dawna ma na celowniku strony z SWL, jeśli przyłapie witrynę na sprzedaży linków przeważnie zeruje jej PageRank wraz z dewaluacją mocy umieszczonych na niej linków, w pozostałych przypadkach jeżeli na domenie jest totalny spam, niska jakość strony dla użytkownika, sztuczna treść z mieszarek czy jeszcze inne spam-frykasy – domena zostaje zbanowana.

I tutaj zastanawia mnie jedna rzecz – po co Google ułatwia pozycjonerom zadanie. Przecież zbanowanie domeny jest bardzo łatwo wykrywalne, byle komenda site (sprawdzenie indeksacji) i pozycjoner wie, że Google dobrało się do jego witryny, podobnie jest z wyzerowaniem PageRank. Ban na sieć witryn czy wyzerowany PR równa się kolejna partia spamowych domen w indeksie.

Gdyby Google nie banowało stron, a jedynie zerowało moc wszystkich linków wychodzących (nie ruszając przy tym wskaźnika PR domen) pozycjoner nawet nie zorientowałby się, że coś jest nie tak, musiałby wykonać serię testów na danej domenie by stwierdzić, że dla niej zostały podjęte działanie przez Google. Metoda z pewnością zmniejszyła by liczbę spamowych domen w sieci.

Wszyscy tak narzekamy na modyfikacje algorytmu i kolejne restrykcje, ale jeśli spojrzymy na całość w 100% obiektywnie, Google gdyby chciało zacisnąć pętlę wokół działań pozycjonerów, z pewnością zrobiłoby to w sposób dyskretny, pozbywając się w ten sposób wielu problemów. Nie podejmując dyskretnych działań wobec domen z SWL-ami, Google nakręca jedynie koniunkturę na zakup domen – innego wytłumaczenia nie ma… a może jednak jest?

Polecane dla Ciebie

wybór jezyka

Free IDN Punycode Converter – IDNS Translator

proxy kostki

Jak sprawdzić kilka tysięcy linków w GIC (rotacja proxy)

keywords book

Narzędzie do pozyskiwania słów kluczowych – Seo Keywords Studio Free

9 komentarzy

Kliknij tutaj aby skomentować
  • Artur pisze:
    1 lipca 2014 o 22:12

    dlaczego Google banuje strony z SWL-ami…

    bo nie ma nic lepszego do roboty :]

  • Łukasz pisze:
    1 lipca 2014 o 22:25

    Ja się zastanawiam czy utrudnienie pozycjonowania przez google i walka z SWL-ami nie ma na celu zachęcenia do kampanii adwords ;>

  • Marekswatek.pl pisze:
    2 lipca 2014 o 08:42

    Piszesz o spadku PR ale ostatnia aktualizacja tego czynnika nastąpiła dobre pół roku temu więc nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy Google go obniżyło lub wyzerowało. Czyba ze masz jakiś sposób na to żeby to sprawdzić. Ban prosta sprawa można sprawdzić od razu

  • Bochun pisze:
    2 lipca 2014 o 09:06

    To zadajcie sobie z kolega pytanie dlaczego google walczy ze spamem i zeruje site.

  • whiner pisze:
    2 lipca 2014 o 10:17

    odpowiedź jest prosta, bo z banem wiąże się wyrzucenie strony z indeksu i oczyszczenie zasobów google, a takie stronki zazwyczaj maja site oscylujące w setkach tysięcy podstron

    • Mariusz Kołacz pisze:
      2 lipca 2014 o 10:27

      @Marekswatek, wyzerowania PR i bany są obecne cały czas, nie mają one związku z większymi masowymi aktualizacjami PageRank, nie muszą czekać na główne updejty tego wskaźnika.

      @whiner, i koło się zamyka, nowe spamiki powstają w miejsce starych, syzyfowa praca Google.

  • Bochun pisze:
    2 lipca 2014 o 11:53

    nie syzyfowa praca porównaj ilość swli do innych spamów które są w sieci.
    Myślisz ze ktoś robi analizy zaplecza liczącego steki tysięcy stron. Myslisz ,ze google bedzie czekal i utrzymywal to w zasobie do momentu jak ktoś zrobi analizę. Litości wywalają i dziennie oszczędzą gruba kasę a te swlki to mala kropelka.

    • Mariusz Kołacz pisze:
      2 lipca 2014 o 12:27

      @Bochun, ja nic nie myślę, od myślenia są Ci co pracują w Google i muszą się użerać z przyrastającą toną spamu każdego miesiąca.

  • grizman pisze:
    2 lipca 2014 o 13:18

    Pomysł dobry choć pewnie oni sami już na to wpadli dawno temu i stosują tam gdzie linki zdobywane są autmatycznie 🙂

    @Up, spamerzy zawsze znajdą wytłumaczenie usprawiedliwiając produkowanie stron pod systemy wymiany linków.

Kategorie

  • Aktualności49
  • Internet i bezpieczeństwo35
  • Marketing internetowy163
  • Oprogramowanie43
  • Sprzęt14
  • Systemy operacyjne39
  • Urządzenia mobilne15

O autorze

Mariusz Kołacz

Freelancer z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w marketingu internetowym dla e-commerce. Prowadzi kompleksowe kampanie SEO, Google ADS, Facebook ADS dla małych i dużych przedsiębiorstw. Po godzinach bloguje na tematy związane z SEO i IT oraz zgłębia tajniki medycyny i parapsychologii.

Wyszukaj

Poradniki IT

  • Jak zrobić bootowalny pendrive
  • Laptop nie widzi WiFi
  • Jak zrootować telefon
  • Formatowanie pendrive
  • Zabezpieczenie WordPress
  • Jak zrobić obraz dysku
  • Sprawdzenie dysku twardego

Poradniki SEO

  • Narzędzia SEO
  • Sprawdzanie pozycji w Google
  • Filtr w Google
  • Zakup domeny
  • Sprawdzanie linków
  • Pozycjonowanie za efekt
  • Zdejmowanie filtra Google

Oferta

Świadczę kompleksowe usługi z zakresu marketingu internetowego, w szczególności optymalizacja, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, audyty SEO, audyty pozycjonowania, audyty linków, audyty słów kluczowych, audyty kar od Google, audyty techniczne. Prowadzę również kampanie reklamowe Google ADS i Facebook ADS oraz tworzę treści na sklepy internetowe i blogi. Przeczytaj więcej na SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2021 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • O blogu
  • O mnie
  • Narzędzia SEO
  • Reklama
  • Informacje
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]