Warto zachęcać czytelników bloga do regularnych odwiedzin. W końcu bez nich Twój serwis nie ma racji bytu. Należy w tym celu podejść do sprawy kompleksowo, dostarczając użytkownikom zoptymalizowaną witrynę pod kątem nie tylko graficznym i technicznym, lecz także contentowym. Poznaj 6 sposobów, dzięki którym Twój blog przyciągnie nowych odbiorców i utrzyma zainteresowanie dotychczasowych czytelników.
Zadbaj o pozycjonowanie
Nie przyciągniesz nowych odbiorów, jeśli Twoje wpisy będą na dalekiej pozycji w Google. Żeby poprawić SEO, powinieneś stworzyć odpowiednią strukturę nagłówków, jak również nasycić materiały słowami kluczowymi (jednak z umiarem). Posłuż się w tym celu Planerem słów kluczowych Google oraz monitoruj Internet, śledząc fora i grupy. W optymalizacji pomocne będą również wtyczki do WordPressa, np. Yoast SEO.
Pamiętaj, że szybkość działania bloga wpływa na lepsze pozycjonowanie. Warto postawić na wydajny serwer, decydując się np. na hosting stron internetowych w nazwa.pl, który nie tylko oferuje szeroki zakres przydatnych narzędzi do przyspieszania serwisów WWW, np. magazyny danych Redis, lecz także działa w technologii chmury obliczeniowej. Jest on dodatkowo zintegrowany z autorską siecią Content Delivery Network (CDN nazwa.pl), dzięki której roboty Google będą szybciej indeksować treści opublikowane na Twoim blogu, poprawiając jego pozycję w wyszukiwarce.
Postaw na wartościowy content
Żadne pozycjonowanie nie przyniesie sukcesu, jeśli nie przywiążesz należytej wagi do jakości umieszczanych treści. Niczego nie osiągniesz, prezentując zdawkowo informacje i nie posiadając odpowiednich kompetencji w poruszanych tematach. Żeby konkurować z coraz większą liczbą serwisów, musisz publikować wartościowy content. Powinieneś dobrze poznać potrzeby swojego targetu poprzez śledzenie forów i grup w sieci, które są poświęcone tematyce Twojego bloga. Wykorzystuj również monitoring Internetu, żeby odszukać wzmianki o interesującej Cię branży.
Pamiętaj o chwytliwych tytułach
Tytuł jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy potencjalny czytelnik. Powinieneś umieścić w nim słowa kluczowe, nie rezygnując jednocześnie z atrakcyjnego brzmienia. Może on przełożyć się na liczbę wejść, gdy zdecydujesz się udostępniać swoje wpisy w mediach społecznościowych lub przez newsletter. Nie wprowadzaj jednak użytkowników w błąd, treść nagłówka powinna odzwierciedlać zawartość artykułu. Nie zapominaj również o liczbie znaków, których nie powinno być więcej niż 70 (razem ze spacjami). Jeśli Twój tytuł będzie zbyt długi, to nie zmieści się w wynikach wyszukiwania Google, zniechęcając Internautów od odwiedzenia strony.
Wykorzystaj CTA
Za pomocą CTA (ang. Call to Action) zachęcisz czytelnika do wykonania pożądanej czynności. Może to być prośba o udostępnienie postu, zapisanie się do newslettera czy nakłonienie do subskrypcji. „Wezwania do działania” ma najczęściej formę przycisku, który powinien mieć krótką i atrakcyjną treść, jak również odpowiednio dobrane barwy i ułożenie. Warto wiedzieć, że kolory pomarańczowy, czerwony i zielony najbardziej przykuwają uwagę, dlatego pomyśl o ich wykorzystaniu. Ułożenie przycisków, ich kształt i kolor możesz w każdej chwili edytować na podstawie wyników testów A/B, które porównują efektywność różnych wersji.
Promuj treści w mediach społecznościowych
Nie trzeba Cię chyba przekonywać, że profil w social mediach jest wręcz obowiązkiem każdego blogera. Możesz tam udostępniać odwiedzającym zarówno linki do nowych treści na stronie, jak i dowolny wartościowy content. Dzięki temu czytelnicy nie będą musieli regularnie sprawdzać witryny, ponieważ zawsze powiadomisz ich o najnowszych artykułach. Wykorzystaj w tym celu Facebooka czy Instagrama, lecz nie zapominaj wtedy o ułatwieniu udostępniania treści. Możesz użyć dedykowanych wtyczek, które pozwalają umieścić przyciski na górze i na dole wpisów.
Interakcje to podstawa
Przygotowując treści na bloga, musisz pamiętać, że tworzony jest on dla czytelników. Z tego względu warto zachęcać ich do komentowania artykułów. Możesz to osiągnąć dzięki stawianiu pytań do dyskusji na końcu każdego wpisu. Warto również zapytać obserwujących o tematy, jakie powinny zostać poruszone na stronie i zrealizować te, który będą się cieszyć w komentarzach największą popularnością. Dzięki temu zasygnalizujesz odbiorcom, że ich głos się liczy i jest ważną częścią bloga.
Nie zapominaj oczywiście o odpowiedziach na komentarze. To ty jesteś gospodarzem serwisu i powinieneś ustosunkowywać się do poruszanych kwestii, również tych o charakterze krytycznym (jawnie agresywne wpisy możesz pominąć). Pamiętaj, że dyskusja z czytelnikami zdynamizuje bloga, dlatego musisz ułatwić odbiorcom zostawianie komentarzy. Jeśli będą zmuszeni w tym celu do przechodzenia wielu kroków, mogą się zniechęcić. Rozważ stosowanie nie tylko systemu Disqus, lecz także komentarzy Facebooka, które są szybkim i wygodnym sposobem wyrażanie własnych opinii.
Prowadź bloga z pasją
Prowadzenie bloga musi cechować się profesjonalizmem, konsekwencją i być kreatywne. Tylko wtedy przyciągniesz i utrzymasz przy sobie czytelników. Żeby skutecznie zwiększać ruch na stronie, powinieneś nie tylko dysponować podstawową wiedzą z dziedziny SEO i UX, lecz także wchodzić w interakcję z użytkownikami i wykorzystywać social media do promocji. Żeby zapewnić stronie WWW maksymalną szybkość działania, umieść ją na sprawdzonym i wydajnym serwerze. Publikuj tylko przemyślane treści i poruszaj się wokół tematów, w których jesteś kompetentny, żeby odbiorcy nie wytknęli Ci braków merytorycznych. Jeśli poświecisz swojemu serwisowi odpowiednią ilość czasu, i zastosujesz podstawowe zasady prowadzenia bloga, to z pewnością zaspokoisz potrzeby swoich odbiorców, którzy chętnie będą do niego regularnie zaglądać.
Artykuł partnera
Skomentuj