TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
TechFormator
  • Mobile
  • Systemy
  • Sprzęt
  • e-Marketing
  • Bezpieczeństwo
  • Inne
    • Aktualności
    • Oprogramowanie
  • Social Trends
  • Kontakt
  • Reklama
Marketing internetowy

Najlepsze sposoby na stworzenie poczytnego bloga

Najlepsze sposoby na stworzenie poczytnego bloga

Warto zachęcać czytelników bloga do regularnych odwiedzin. W końcu bez nich Twój serwis nie ma racji bytu. Należy w tym celu podejść do sprawy kompleksowo, dostarczając użytkownikom zoptymalizowaną witrynę pod kątem nie tylko graficznym i technicznym, lecz także contentowym. Poznaj 6 sposobów, dzięki którym Twój blog przyciągnie nowych odbiorców i utrzyma zainteresowanie dotychczasowych czytelników.

Zadbaj o pozycjonowanie

Nie przyciągniesz nowych odbiorów, jeśli Twoje wpisy będą na dalekiej pozycji w Google. Żeby poprawić SEO, powinieneś stworzyć odpowiednią strukturę nagłówków, jak również nasycić materiały słowami kluczowymi (jednak z umiarem). Posłuż się w tym celu Planerem słów kluczowych Google oraz monitoruj Internet, śledząc fora i grupy. W optymalizacji pomocne będą również wtyczki do WordPressa, np. Yoast SEO.

image seo

Pamiętaj, że szybkość działania bloga wpływa na lepsze pozycjonowanie. Warto postawić na wydajny serwer, decydując się np. na hosting stron internetowych w nazwa.pl, który nie tylko oferuje szeroki zakres przydatnych narzędzi do przyspieszania serwisów WWW, np. magazyny danych Redis, lecz także działa w technologii chmury obliczeniowej. Jest on dodatkowo zintegrowany z autorską siecią Content Delivery Network (CDN nazwa.pl), dzięki której roboty Google będą szybciej indeksować treści opublikowane na Twoim blogu, poprawiając jego pozycję w wyszukiwarce.

Postaw na wartościowy content

Żadne pozycjonowanie nie przyniesie sukcesu, jeśli nie przywiążesz należytej wagi do jakości umieszczanych treści. Niczego nie osiągniesz, prezentując zdawkowo informacje i nie posiadając odpowiednich kompetencji w poruszanych tematach. Żeby konkurować z coraz większą liczbą serwisów, musisz publikować wartościowy content. Powinieneś dobrze poznać potrzeby swojego targetu poprzez śledzenie forów i grup w sieci, które są poświęcone tematyce Twojego bloga. Wykorzystuj również monitoring Internetu, żeby odszukać wzmianki o interesującej Cię branży.

Pamiętaj o chwytliwych tytułach

Tytuł jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy potencjalny czytelnik. Powinieneś umieścić w nim słowa kluczowe, nie rezygnując jednocześnie z atrakcyjnego brzmienia. Może on przełożyć się na liczbę wejść, gdy zdecydujesz się udostępniać swoje wpisy w mediach społecznościowych lub przez newsletter. Nie wprowadzaj jednak użytkowników w błąd, treść nagłówka powinna odzwierciedlać zawartość artykułu. Nie zapominaj również o liczbie znaków, których nie powinno być więcej niż 70 (razem ze spacjami). Jeśli Twój tytuł będzie zbyt długi, to nie zmieści się w wynikach wyszukiwania Google, zniechęcając Internautów od odwiedzenia strony.

Wykorzystaj CTA

Za pomocą CTA (ang. Call to Action) zachęcisz czytelnika do wykonania pożądanej czynności. Może to być prośba o udostępnienie postu, zapisanie się do newslettera czy nakłonienie do subskrypcji. „Wezwania do działania” ma najczęściej formę przycisku, który powinien mieć krótką i atrakcyjną treść, jak również odpowiednio dobrane barwy i ułożenie. Warto wiedzieć, że kolory pomarańczowy, czerwony i zielony najbardziej przykuwają uwagę, dlatego pomyśl o ich wykorzystaniu. Ułożenie przycisków, ich kształt i kolor możesz w każdej chwili edytować na podstawie wyników testów A/B, które porównują efektywność różnych wersji.

Promuj treści w mediach społecznościowych

Nie trzeba Cię chyba przekonywać, że profil w social mediach jest wręcz obowiązkiem każdego blogera. Możesz tam udostępniać odwiedzającym zarówno linki do nowych treści na stronie, jak i dowolny wartościowy content. Dzięki temu czytelnicy nie będą musieli regularnie sprawdzać witryny, ponieważ zawsze powiadomisz ich o najnowszych artykułach. Wykorzystaj w tym celu Facebooka czy Instagrama, lecz nie zapominaj wtedy o ułatwieniu udostępniania treści. Możesz użyć dedykowanych wtyczek, które pozwalają umieścić przyciski na górze i na dole wpisów.

image social

Interakcje to podstawa

Przygotowując treści na bloga, musisz pamiętać, że tworzony jest on dla czytelników. Z tego względu warto zachęcać ich do komentowania artykułów. Możesz to osiągnąć dzięki stawianiu pytań do dyskusji na końcu każdego wpisu. Warto również zapytać obserwujących o tematy, jakie powinny zostać poruszone na stronie i zrealizować te, który będą się cieszyć w komentarzach największą popularnością. Dzięki temu zasygnalizujesz odbiorcom, że ich głos się liczy i jest ważną częścią bloga.

Nie zapominaj oczywiście o odpowiedziach na komentarze. To ty jesteś gospodarzem serwisu i powinieneś ustosunkowywać się do poruszanych kwestii, również tych o charakterze krytycznym (jawnie agresywne wpisy możesz pominąć). Pamiętaj, że dyskusja z czytelnikami zdynamizuje bloga, dlatego musisz ułatwić odbiorcom zostawianie komentarzy. Jeśli będą zmuszeni w tym celu do przechodzenia wielu kroków, mogą się zniechęcić. Rozważ stosowanie nie tylko systemu Disqus, lecz także komentarzy Facebooka, które są szybkim i wygodnym sposobem wyrażanie własnych opinii.

Prowadź bloga z pasją

Prowadzenie bloga musi cechować się profesjonalizmem, konsekwencją i być kreatywne. Tylko wtedy przyciągniesz i utrzymasz przy sobie czytelników. Żeby skutecznie zwiększać ruch na stronie, powinieneś nie tylko dysponować podstawową wiedzą z dziedziny SEO i UX, lecz także wchodzić w interakcję z użytkownikami i wykorzystywać social media do promocji. Żeby zapewnić stronie WWW maksymalną szybkość działania, umieść ją na sprawdzonym i wydajnym serwerze. Publikuj tylko przemyślane treści i poruszaj się wokół tematów, w których jesteś kompetentny, żeby odbiorcy nie wytknęli Ci braków merytorycznych. Jeśli poświecisz swojemu serwisowi odpowiednią ilość czasu, i zastosujesz podstawowe zasady prowadzenia bloga, to z pewnością zaspokoisz potrzeby swoich odbiorców, którzy chętnie będą do niego regularnie zaglądać.

Artykuł partnera

Polecane dla Ciebie

seo wzrost na wykresie

Jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana?

zakup domen

Zakup domeny internetowej – sprawdzenie domeny pod kątem kary Google

miś koala

Koala – szybka efektywna optymalizacja plików CSS JS

struktura linków

Wyciąganie linków ze stron, Google Chrome XPath Scraper

stronka z monitorem

Pingowanie stron WWW – 3 darmowe programy, które musisz mieć!

zielony napis tłumaczenie

Spolszczenie CommentLuv

domena z akcesoriami w tle

Narzędzie do usuwania linków a domena IDN z polskimi znakami

laptopy statystyki

Open Site Explorer – darmowe narzędzia do pobierania statystyk Mozscape

O autorze

Redakcja

Na blogu technologicznym TechFormator.pl poruszamy różnorodne tematy związane z nowoczesnymi technologiami, elektroniką, informatyką oraz z marketingiem internetowym. Znajdziesz tutaj poradniki, instrukcje, recenzje oprogramowania użytkowego, recenzje sprzętu IT, poradniki komputerowe - w tym rozwiązania popularnych błędów i problemów IT oraz porady dla e-commerce.

Skomentuj

Kliknij tutaj aby skomentować

Anuluj odpowiedź

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

Kategorie

  • Aktualności75
  • Internet i bezpieczeństwo52
  • Marketing internetowy171
  • Oprogramowanie44
  • Sprzęt59
  • Systemy operacyjne40
  • Urządzenia mobilne33

Najczęściej czytane

radio samochodowe

Transmitery samochodowe – jaki kupić? Kluczowe cechy transmiterów FM do samochodu

tło ciemne technologiczne 52

Konwersja obrazu RAW-IMG do formatu VDI (VirtualBox)

konwerter

Nowa jakość w SERPach, Quo vadis Google

smok

Konwersja PDF do DOC, instrukcja PDFZilla

Wyszukaj

Poradniki IT

wkurzony gość bo mało ramu wrrr

Kontrola zużycia pamięci w przeglądarce Firefox 4

wnetrze dysku twardego

Tworzenie obrazu partycji systemowej w CloneZilla

tonery w drukarce laserowej kolorowej

Jakie są koszty eksploatacji drukarki

Jak namówić rodziców na nowy telefon?

Poradniki SEO

Black Friday 2019

10 wskazówek jak nie dać się oszukać podczas Black Friday 2022 i Cyber Monday 2022

seo content

Prowadzenie bloga sklepu internetowego – 20 przydatnych narzędzi

notatnik wordpress

Pozycjonowanie WordPress – przydatne wtyczki

seo wzrost na wykresie

Jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana?

Porady dla eCommerce

Jeżeli chcesz przeczytać więcej z zakresu marketingu internetowego dla e-commerce, zgłębić tajniki optymalizacji, pozycjonowania stron i sklepów internetowych, technicznych zagadnieniach SEO, narzędziach wykorzystywanych do zwiększania widoczności i sprzedaży, reklamach w Google i na Facebooku oraz marketingu treści, koniecznie odwiedź blog SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2023 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • Pozycjonowanie
  • Reklama
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]