Zdarza się, że Wi-Fi, które miało stać się magicznym oknem na świat, zaczyna przypominać rozczarowującą iluzję. Zamiast płynnie przeglądać ulubione strony lub cieszyć się płynnym odtwarzaniem filmów, stajemy oko w oko z niestabilnym sygnałem lub, co gorsza, brakiem połączenia.
Nie zawsze jest to kwestia odległości od źródła sygnału. Czasem problem leży znacznie głębiej, w zakamarkach ustawień, które nie zawsze są intuicyjne. Co więcej, otoczenie, w którym się znajdujemy, może być pełne zakłóceń, które sprawiają, że nawet najnowsze urządzenia zaczynają gubić sygnał. Czy to tajemnicze zakłócenia od routera sąsiada, czy może inny czynnik wpływający na pogorszenie sygnału, zanim w twoim sercu zapali się iskierka zniechęcenia, warto będzie sprawdzić najpopularniejsze błędy i rozwiązania.
Dzisiaj przyjrzyjmy się kilku sposobom na wyłapanie i naprawę potencjalnych problemów z Wi-Fi w smartfonie.
Problemy z Wi-Fi w smartfonie? Rozwiązania krok po kroku!
Z pomocą poniższych trików i sprawdzonych metod szybko przywrócisz swoje urządzenie do pełnej sprawności. Pamiętaj, że przedstawione metody mogą nie działać na każdym smartfonie, ale najczęściej procedury są zbliżone do siebie, ale oczywiście uzależnione także od np. zastosowanej nakładki na system Android. Zacznij diagnostykę od podstawowych rzeczy, a jeśli to nie pomoże, przejdź do bardziej zaawansowanych metod.
Sprawdź, to zanim przystąpisz do dalszych czynności
- Czy Wi-Fi jest włączone – brzmi banalnie, ale sprawdź, czy przypadkiem nie wyłączyłeś Wi-Fi przez pomyłkę. To się zdarza najlepszym.
- Tryb samolotowy – czasami włączamy tryb samolotowy i zapominamy go wyłączyć. Upewnij się, że Twój telefon nie jest w trybie offline.
- Ponowne połączenie z siecią – czasem wystarczy się po prostu rozłączyć i ponownie połączyć z siecią Wi-Fi.
Krok 1: Sprawdź, czy Wi-Fi naprawdę nie działa
Zanim wpadniesz w panikę, upewnij się, że problem leży po stronie Twojego smartfona, a nie routera. Sprawdź, czy inne urządzenia w domu mają dostęp do sieci. Jeśli nie, być może czas zrestartować router.
Krok 2: Zrestartuj urządzenie
Czasami najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Wyłącz smartfon na kilka sekund, a następnie włącz go ponownie. To może pomóc w odświeżeniu połączeń sieciowych.
Krok 3: Zapomnij o sieci i ponownie się połącz
Przejdź do ustawień Wi-Fi, znajdź swoją sieć i wybierz opcję „Zapomnij”. Następnie spróbuj ponownie nawiązać połączenie, wpisując hasło od nowa.
Krok 4: Sprawdź aktualizacje
Upewnij się, że system operacyjny Twojego smartfona jest aktualny. Producenci często wypuszczają aktualizacje, które poprawiają działanie Wi-Fi i naprawiają znane błędy.
Krok 5: Zresetuj ustawienia sieciowe
Jeśli problemy nadal występują, wykorzystaj funkcję resetowania ustawień sieciowych. W menu ustawień znajdziesz tę opcję, która przywróci domyślne ustawienia Wi-Fi, Bluetooth i mobilnych danych. Pamiętaj, że będziesz musiał ponownie wprowadzić hasła do wszystkich zapisanych sieci.
Krok 6: Sprawdź ustawienia routera
Możesz również zerknąć do panelu administracyjnego routera i sprawdzić, czy na przykład nie zostały ostatnio wprowadzone dodatkowe ograniczenia, jak filtrowanie po adresie MAC. Sprawdź również parametry sieci, w tym szyfrowania. Smartfon może np. nie obsługiwać nowszych technologii jak Wi-Fi 6, wówczas pozostanie ustawić tryb kompatybilności lub przejść na starszą technologię.
Jeszcze nie działa? Nie poddawaj się!
- Aktualizacje – upewnij się, że zarówno Twój telefon, jak i router mają najnowsze aktualizacje. Czasami to drobne bugi w oprogramowaniu powodują problemy.
- Przeciążenie sieci – jeśli podłączonych jest wiele urządzeń, to może dojść do sytuacji, gdzie kolejne urządzenia zostaną odrzucone. Rozłącz te, których teraz nie używasz i spróbuj połączyć się z siecią.
- Test na innym urządzeniu – sprawdź, czy inne urządzenia mają ten sam problem z Wi-Fi.