Aktualności

Tajemnicza aktualizacja PR wymierzona w depozycjonerów?

czysta karta notatnik

Aktualizacja PR, równie zaskakująca co skala wyzerowań PR w katalogach i preclach zaatakowała nas wczorajszego poranka. Pojawiły się już informacje, że została wykonana przy okazji modyfikacji jednej z usług Google. Ciekawe której? Jak wiemy w tym roku miało nie być żadnych aktualizacji, czy aby na pewno dzisiejszy updejt nie ma drugiego dna? Od ponad godziny analizuję witryny, którym ubyło PageRank i dochodzę do bardzo ciekawych wniosków. W kilkunastu przypadkach widać bardzo interesującą zależność. Jaką?

Czy aktualizacja PR była związana z dewaluacją odnośników pochodzących z tzw. list linków, czyli tym co ostatnio mogliśmy zobaczyć w wykonaniu prawdopodobnie polskich depozycjonerów…

Depozycjonowanie

Każda z analizowanych stron miała zróżnicowany profil linków, ale jest część wspólna. PR straciły tylko te witryny, które miały sporo odnośników z list linków, pozostałe były za słabe by uratować witrynę. Część z tych lokalizacji przed aktualizacją miało PR 1, 2, a w jednym miejscu nawet 3. Liczba linków wychodzących od kilkunastu do kilkudziesięciu na podstronę, czasem stanowiły je listy komentarzy dofollow, czasem były to klasyczne blogrolle. W toku dalszej analizy okazało się, że wszystkie miejscówki gdzie było sporo linków zostały wyzerowane. W związku z tym powstaje pytanie, czy Google zaczeło wreszcie walczyć z depozycjonerami, którzy coraz częściej stosują tę technikę do pozbycia się konkurencji? Czy może mamy tutaj do czynienia z dziwnym zbiegiem okoliczności?

Piotr Cichosz na swoim blogu napisał informację, jakoby Matt wspominał coś o usłudze… it’s a service that handles dupes and equivalent names. Brzmi strasznie tajemniczo. Co Waszym zdaniem może to oznaczać, pomijając już dosłowne tłumaczenie z angielskiego?