złożony proces seo

Darmowy audyt SEO strony internetowej

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google może zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Realizację projektu rozpoczynamy od audytu SEO, który stanowi dogłębną analizę witryny i zawiera konkretne zalecenia optymalizacyjne. Audyt zlecamy specjaliście SEO lub wykonujemy na własną rękę. Nic nie jest w stanie zastąpić człowieka, natomiast w Internecie bez trudu znajdziemy narzędzia, które możemy wykorzystać w analizie SEO. Jednym z ciekawszych jest…

Witryna seoptimer.com dostarcza wielu cennych informacji pomocnych w optymalizacji SEO. W obecnej wersji narzędzie analizuje następujące elementy:

    1. HTML Header – pierwsza sekcja zawiera informacje dotyczące title, meta tagów description i keywords oraz standardu kodowania witryny.
    2. Body Content – znajdziemy tutaj różne statystyki jak ilość wyrazów/znaków, ilość nagłówków (z podziałem na nagłówki pierwszego, drugiego, trzeciego… rzędu), wyrażony w procentach stosunek tekstu do kodu HTML, liczba wystąpień fraz, które zostały wyróżnione np. pogrubieniem, łączna liczba obrazków/ilość grafik nie zawierająca znacznika ALT oraz informacja czy strona zawiera elementy IFRAME.
    3. Internal and External Links – w tym miejscu znajdują się szczegółowe informacje o linkach zewnętrznych i wewnętrznych.
    4. Additional Files – informacje o plikach Robots.txt oraz Sitemap.xml

Social Media Signals – dane naszej strony w odniesieniu do portali społecznościowych jak Facebook, Google+…

  1. HTTP Headers – informacje o zwracanym nagłówku HTTP strony.
  2. Domain and Server – adres IP, nazwy serwerów DNS oraz geolokalizacja serwera.

Obsługa narzędzia jest dziecinnie prosta. W formularzu wprowadzamy adres witryny (podstrony), po czym klikamy Analyse. Narzędzie zaskoczyło mnie szybkością – bardzo krótki czas generowania raportów.

Seoptimer

Na wstępie Seoptimer wyświetla zwięzłe podsumowanie, wskazuje które elementy wymagają poprawy i sugeruje dalsze czynności. Cały raport jest czytelny, wszystkie informacje podane w przystępnej formie.

Raport zapisywany jest na serwerze, zatem w każdej chwili można do niego wrócić. Co więcej, istnieje możliwość wygenerowania dokumentu w formacie PDF (Free PDF Report). Zobacz raport dla witryny techformator.pl

Jeszcze jedna istotna rzecz… pewnie zauważyliście, że raport zawiera link bezpośredni do analizowanej strony. Zatem oprócz analizy otrzymujemy backlink, wprawdzie opatrzony atrybutem nofollow, lecz nie ma co wybrzydzać, takie linki także należy zdobywać.

SEO podpowiedź

Poszczególne sekcje zawierają szczegółowe informacje dotyczące analizowanego elementu. Jeśli wartość tolerancji zostanie przekroczona skrypt podświetla dany element na czerwono. Po kliknięciu w element rozwinie się okno podpowiedzi. Znajdziemy tam cenne porady, które ułatwią proces optymalizacji.

Seoptimer pomaga przeprowadzić audyt strony głównej serwisu i podstron, zawiera szereg wskazówek które znacząco ułatwią proces optymalizacji. Warto przetestować ów narzędzie. Na zakończenie przedstawiam wady i zalety narzędzia.

Zalety:

  • Analiza podstron serwisu.
  • Szybkie generowanie raportów.
  • Raporty przechowywane na serwerze.
  • Wskazówki ułatwiające optymalizację SEO.
  • Link zwrotny do analizowanego serwisu.

Wady:

  • Ukierunkowanie wskazówek na wyszukiwarkę Google (widać to wyraźnie po podpowiedziach dla elementu Meta Keywords).
  • Dla elementu External/Internal Links brak informacji o typie linków nofollow/dofollow.

Do wad (jeśli spojrzymy od poprawności optymalizacji to do zalet) dodałbym jeszcze brak indeksacji raportu PDF, niestety specjaliści od pozyskiwania linków będą musieli obejść się smakiem.

O autorze

Mariusz Kołacz

Informatyką i nowymi technologiami zajmuje się od ponad 15 lat. Od 2008 roku moją drugą pasją jest marketing internetowy. Aktualnie prowadzę agencję reklamową, gdzie realizuję projekty z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych (SEO), reklamy na Facebooku i Google ADS (Google AdWords) oraz w zakresie optymalizacji konwersji w sklepach internetowych. Oprócz tego tworzę narzędzia SEO, piszę teksty, projektuję strony internetowe przyjazne SEO, w wolnych chwilach czytam literaturę z tematyki medycyny, parapsychologii.

23 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować

  • Dzięki za świetną recenzję! Odnośnie linków nofollow – jest sposób na zdobycie linka dofollow na Seoptimer.com 🙂 Szczegółów nie zdradzę, kombinujcie!

  • Ech… nie spodziewałem się aż tylu niedociągnięć u siebie (szczególnie w postach). No nic – będzie trzeba przysiąść i poprawić kilka rzeczy…

  • Ciekawy wpis. Seoptimer okazał się bardzo przydatnym narzędziem. Polecam go wszystkim i czekam na kolejne i równie fachowe seo-posty. 🙂
    Pozdrawiam
    pavroo

  • Dzięki wielkie za narzędzie, powędrowało do odpowiedniego folderu w Zakładkach. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy – Google bierze pod uwagę tylko ileśtam znaków z description. Czy to oznacza że jesli mam więcej, to jest błąd (Seoptimer mówi, że mam błąd)? Dlaczego?

    • Witaj, zwykle do 155 znaków w description można umieścić, kiedyś limit był nieco większy. Obecnie nawet jak dasz 155 to Google może obciąć część znaków, przez to że przy każdym wyniku wyświetlana jest dodatkowa informacja data/godzina/informacja tekstowa np. godzinę temu etc. stąd różnice w prezentacji opisów. Obecnie coraz częściej widzę jak Google mimo ustawionego opisu samo sobie wyciąga najodpowiedniejsze frazy z treści i prezentuje to użytkownikom (nie jest to spowodowane złym doborem słów w opisie).

    • Ja zauważyłem, że Google ścina mi wszystko po 142 znakach, dlatego staram się zmieścić z opisem w tym limicie.

    • Dłuższy opis meta to nie błąd, możesz tam wstawić nawet i 1000 znaków. Ale to jest po prostu nie optymalne. Wystarczy 160 znaków i więcej nie trzeba. Czy bardzo długi meta description to dla robota sygnał dobry, czy sygnał o potencjalnym spamie – odpowiedzcie sobie sami 🙂

  • Dzięki za podzielenie się tym narzędziem. Od razu kilka błędów wyłapało. Chociaż co dziwne, wskazuje na brak sitemap.xml, który istnieje.

    Poza tym w zasadzie brakuje tylko lajków i Fb i Google+

    • Potwierdzam. U mnie też nie znajduje sitemap.xml, mimo, że jest.
      Poza tym narzędzie jest dalece niekompletne.

    • Przyznaję – moduł wykrywania sitemapy jest słabą stroną Seoptimera. Postaram się go ulepszyć 🙂

  • Naprawdę świetne narzędzie. Dopiero zaczynam przygodę z SEO i pozycjonowaniem zajmując się swoim sklepem internetowym i ta stronka będzie z pewnością pomocna. Już wskazała mi szereg elementów do poprawy.

  • U mnie to samo krzyczy, brak sitemap.xml a istnieje. Wie może ktoś o co chodzi. Widzę u Ciebie na blogu jest ok. Wpis masz w pliku robots.txt – wiadomo wtyczka wszystko załatwia. Wiesz może jak zrobić aby seoptimer.com zauważył moja sitemap-e ?,

    • Wpis w robots.txt sam się nie zrobił 😉
      Musiałbyś podać adres strony bo w ciemno można tylko gdybać.
      Sprawdź na początek czy jest do niej dostęp z poziomu przeglądarki, jak nie to uprawnienia posprawdzaj. Jeśli jest wszystko ok, wykorzystaj Google Webmaster Tools do diagnostyki, prześlij ręcznie sitemapę i jak zwróci ci kod błędu to poszperaj dalej w dokumentacji Google co on oznacza. Jak dla mnie najważniejsze jest, aby dla Google wszystko było ok, a narzędzie, cóż jak to narzędzie, jeśli wypluje błąd a mimo to wiem że wszystko jest ok zwykle nie przejmuje się tym.

  • Szczerze to przed chwilą sprawdziłem w narzędziach dla webmasterów wszystko tam jest git więc można zlać temat. Strony wszystkie zaindeksowane i sitemap-e googl ładnie widzi.

  • Korzystam z addlera takiego programiku do pozycjonowania także oprócz tego co tu piszecie warto brać również takie narzędzia w celu osiągnięcia dobrych wyników.

    • Zamieściłeś trzy podobne komentarze reklamujące addera pod trzema różnymi wpisami. Jak już robicie marketing szeptany to róbcie to dobrze a nie na gwałt i bezmyślnie, z takiej promocji więcej szkody jest niż pożytku. Czy u Was w firmie nie ma żadnej osoby, która opracowuje strategię promocji? Chyba nie, wszędzie gdzie widzę to reklama programu. Znasz Pan powiedzenie, co za dużo to nie zdrowo i jeszcze jedno… za dużo to nawet świnia nie chce? Swój czas poświęćcie lepiej na przygotowanie solidnej strategii promocji a nie komentujecie bezmyślnie wpisy reklamując program. Róbcie to z głową.

    • Jakby to narzędzie działało tak jak opisujecie 😉 to byście nie potrzebowali spamować ludziom w komentarzach.

  • Świetna stronka. Jak na darmowe narzędzie to działa super. Jeśli ktoś się za bardzo na tym nie zna, lub nie ma kasy na profesjonalny audyt, to jest to dobre rozwiązanie 🙂

  • Miło mi poinformować, że do Seoptimer.com dodałem ostatnio:

    – przekreślenie linków nofollow + licznik ile ich jest
    – rozróżnienie bolds/strongs
    – sprawdzanie meta tagu robots

    Chętnie nawiążę też współpracę z dobrym grafikiem i osobą potrafiącą tworzyć wtyczki do Firefox i Chrome 🙂 Kontakt na moim blogu.

  • witam, w wynikach audytu dla strony autora http://www.seoptimer.com mamy problemy:
    – Words and Chars – 82 words with 546 characters,
    – Internal Links – Internal Links (5 found, 0 nofollow):
    możliwe że autor celowo nie optymizował swojej strony na top 😉 , ale sądzę że przed seo ważaniejszą sprawą będzie walidacja serwisu w w3.org , i tutaj są dwa problemy (pewnie z wtyczką FB) : „Attribute xmlns:fb not allowed here”

    pozdrawiam