Bardzo często w przypadku marketingu online i analityki stron internetowych pomijana bywa kwestia hostingu. Część właścicieli sklepów internetowych nie zdaje sobie nawet sprawy, że to, na jakim serwerze znajduje się ich strona może mieć ogromne znaczenie dla konwersji. Wolne działanie serwera, brak dostępności strony czy wreszcie problemy z bezpieczeństwem mogą znacząco zaszkodzić przychodom. Przeczytaj, jak dobrze dobrany serwer może pomóc Ci w prowadzeniu biznesu w sieci.
Szybki serwer to większa szansa na zatrzymania klienta na stronie
Szybkość ładowania się strony ma nie tylko wpływ na wyniki organiczne w Google czy stawki CPC w Google Ads. Ma ona również bezpośredni wpływ na zachowanie się użytkowników. Większość z klientów oczekuje, że strona załaduje się natychmiast. Jeśli trwa to kilka sekund, to najczęściej przechodzą oni do stron konkurencji. Często nawet drobne opóźnienia prowadzą do wielkich strat w konwersji. Z tego względu tak wiele firm decyduje się na to, by spróbować przyspieszyć swoją stronę poprzez zmniejszenie wagi obrazów czy ograniczenie nieużywanych skryptów na stronie. W optymalizacji nie możemy jednak pomijać tego, z jakiej usługi hostingowej korzystamy. Warto sprawdzić moc obliczeniową i szybkość dysków naszego serwera i w razie potrzeby dokonać zmian, które przyspieszą działanie naszego serwisu.
Na konwersję i szybkość strony ma wpływ wiele czynników i warto przeprowadzić pełną analitykę internetową naszego sklepu internetowego, aby zmaksymalizować swoje zyski. Najlepiej podejść do tego tematu kompleksowo i skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych w tej dziedzinie firm, takich jak Conversion, które od lat zajmują się optymalizacją konwersji dla e-commerce.
Bezpieczeństwo hostingu – zaufanie klienta
Wydajność serwera i szybkie ładowanie się strony, to oczywiście nie wszystko, co może zachęcić lub zniechęcić użytkownika do zakupu. Ogromne znaczenie ma również bezpieczeństwo. To oczywiste, ponieważ w procesie płatności podawane są wrażliwe dane użytkowników. Klient musi czuć pewność, że są one bezpieczne. Jednym z pierwszych elementów, na które osoba odwiedzająca stronę może zwrócić uwagę, jest certyfikat SSL, czyli protokół, który odpowiedzialny jest za szyfrowanie transmisji danych.
Jest on widoczny między innymi w postaci kłódki przy adresie witryny. Bez niego przeglądarka może wyświetlić naszemu klientowi informację “Połączenie nie jest bezpieczne” razem z czerwonym, ostrzegawczym trójkątem. Wiele osób będzie skutecznie zniechęci się do zakupów w naszej witrynie po zobaczeniu takiego komunikatu. Warto o to zadbać, ponieważ większość hostingów może nam zaoferować certyfikat SSL zupełnie za darmo.
Jako właściciel sklepu internetowego musisz również zadbać o bezpieczeństwo poczty. W innym przypadku z Twojego adresu mogą zostać wysłane maile z wyłudzeniami do klientów, którzy dokonali u Ciebie wcześniej zakupu. Wpłynie to zdecydowanie negatywnie na wizerunek Twojej firmy na długi czas i przełoży się na zyski. Dobre hostingi korzystają z takich systemów zabezpieczeń jak SPF, DKIM i DMARC. Warto sprawdzić, jak Twój hostingodawca zabezpiecza Twoją pocztę przed atakami.
Na jaki hosting się zdecydować?
Jeśli prowadzisz poważny biznes z całą pewnością powinieneś unikać bezpłatnych hostingów, które nie zapewniają ani bezpieczeństwa ani odpowiedniej wydajności. Niemal równie złe będą hostingi współdzielone, ponieważ szybkość strony, jak i jej reputacja będą zależne od stron, które znajdują się na tym samym serwerze. Dobrym wyborem jest natomiast hosting dedykowany, gdzie do dyspozycji otrzymujemy cały serwer wraz z wszystkimi zasobami. Należy oczywiście sprawdzić szczegóły oferty, jak parametry techniczne, możliwość skalowania i formy zabezpieczeń.
Ciekawym rozwiązaniem jest też hosting VPS, czyli Virtual Private Server. W tym wypadku więcej stron jest fizycznie umieszczonych na tym samym serwerze, ale wszystkie zasoby dla każdego właściciela są wydzielone wirtualnie.
Dobrym wyborem jest również hosting w chmurze, który oferuje wysoką elastyczność i bezpieczeństwo. Wymaga on jednak większej wiedzy od osoby, która będzie nim administrowała.
Wybór serwera powinniśmy oprzeć na konkretnych danych związanych z jego wydajnością, możliwości skalowania w przypadku większego ruchu, a także dostępnością i bezpieczeństwem. Tak ważnej kwestii związanej z konwersją sklepu internetowego i reputacją biznesu nie warto pozostawiać przypadkowi.
Skomentuj