techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
techformator
  • e-Marketing
  • Urządzenia mobilne
  • Oprogramowanie
  • Systemy
  • Inne
    • Aktualności
    • Internet i bezpieczeństwo
    • Sprzęt
  • Social Trends
  • Kontakt
Mariusz Kołacz
3 komentarze
21 stycznia 2014
laptop otwarte google

Audyt linków – jak przyznać dostęp do Google Webmaster Tools

Niniejszy artykuł jest uzupełnieniem poprzedniego o narzędziu do zrzekania się linków. Opiszę w nim w jaki sposób przyznawać dostępy do strony w Narzędziach dla webmasterów. Dostępy niezbędne są w wielu sytuacjach np. w kampaniach SEO do monitorowania stanu witryny, w kampaniach long tail i AdWords – by przeanalizować raport ze słowami kluczowymi. Dostępu można również udzielić w przypadku, gdy osoba odfiltrowując Twoją stronę musi skorzystać z narzędzia Google Disavow Links Tool lub w fazie wstępnej, gdy trzeba sprawdzić jaki typ kary algorytmicznej strona otrzymała.

Jeśli zmieni się sposób przyznawania uprawnień, niniejszy poradnik zostanie zmodyfikowany lub uzupełniony o nowe informacje.

Aby udostępnić informacje znajdujące się w Narzędziach Google dla webmasterów, nie trzeba przekazywać żadnych haseł drugiej stronie – wystarczy dodać nowego użytkownika lub zdefiniować współwłaściciela. Jako, że bardzo często otrzymuję tego typu pytanie od osób zainteresowanych audytem linków, postanowiłem przybliżyć kwestię przyznawania uprawnień.

Jaka jest różnica między użytkownikiem a współwłaścicielem

Użytkownik konta Google Webmaster Tools uzyskuje dwa poziomy dostępu: Ograniczony lub Pełny. Ograniczony pozwala na wyświetlenie większości informacji i przetestowanie części rzeczy np. zasad indeksacji witryny (czy Googlebot poprawnie indeksuje stronę), natomiast zaawansowane ustawienia konfiguracji witryny są niedostępne. Również możliwość złożenia prośby o ponowne sprawdzenie (przy filtrze ręcznym) jest niedostępna. Z kolei przyznając dostęp pełny użytkownik może skonfigurować stronę, ustawić jej geolokalizację, zmienić szybkość indeksowania i wprowadzić inne istotne w konfiguracji zmiany. Może również składać wnioski o ponowne rozpatrzenie, jednakże w tym typie dostępu użytkownik nie może skorzystać z zaawansowanych narzędzi – mowa między innymi o Google Disavow Tool.

Współwłaściciel nie dysponuje takimi samymi uprawnieniami jak super administrator (właściciel) – czyli osoba, pierwsza w całym łańcuchu uprawnień. Współwłaściciel posiada uprawnienia do pełnego zarządzania witryną, może uzyskiwać dostęp do narzędzia zrzekania się linków (Google Disavow Tool), może również określać dostępy do konta i usuwać je z jednym wyjątkiem, nie może usunąć konta super-administratora.

Szczegółowe informacje o poziomach dostępu znajdziesz na stronach Google.

Dodanie nowego użytkownika

Logujemy się do Narzędzi dla webmasterów.

Przechodzimy do konkretnego profilu witryny. W prawej części strony klikamy Zarządzaj witryną.

Dodaj lub usuń użytkowników

Wybieramy Dodaj lub usuń użytkowników, następnie Dodaj nowego użytkownika.

Dodaj nowego użytkownika

Wpisujemy adres e-mail, określamy również typ dostępu dla konta: Pełny lub Ograniczony, po zdefiniowaniu wszystkiego klikamy Dodaj.

Adres email użytkownika w GWT

Na liście pojawi się nowy użytkownik (e-mail). W każdej chwili możemy cofnąć przyznane uprawnienia (Usuń).

Dodanie nowego współwłaściciela

Będąc na tym samym ekranie – Użytkownicy i właściciele witryny, zamiast wybrać opcję Dodaj nowego użytkownika, wskaż – Zarządzaj właścicielami witryny.

Zarządzaj właścicielami witryny

Zjedź na sam koniec do sekcji Zweryfikowani właściciele i kliknij Dodaj właściciela. Wprowadź adres e-mail działający w usłudze Google i kliknij Kontynuuj. Po pomyślnym dodaniu usera dostaniesz komunikat w stylu Użytkownik przykładowy@gmail.com został dodany. Uprawnienia możesz wycofać w każdej chwili – opcja Cofnij weryfikację.

Zweryfikowani właściciele

Polecane dla Ciebie

czerwony napis cms

Optymalizacja WordPress, lista dodatków zwiększających wydajność

mistrzostwa polski puchary

Prawdziwa twarz mistrzostw Polski w pozycjonowaniu stron 2013

Brand Building

Jak wykorzystać copywriting do tworzenia marki

3 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować
  • Zgred pisze:
    22 stycznia 2014 o 09:18

    Należy przy tym zaznaczyć, że RRkę można wysłać jeśli otrzyma się prawa administracyjne natomiast NIE MOŻNA wysłać pliczku DISVAOW – to można zrobić tylko z konta właściciela. Ot takie ograniczenie – choć podobno nie zawsze działa.

  • ania pisze:
    22 stycznia 2014 o 23:09

    wiele przydatnych narzędzi google udostepnia, dziękuję za info

  • Marcin pisze:
    23 stycznia 2014 o 07:23

    Dawniej nie było takich udogodnień chcąc przeanalizować coś z narzędzi dla webmasterów trzeba było weryfikować stronę lub prosić właściciela o hasła. Teraz jest z tym lepiej bo można dodać współwłaściciela. Odkąd mamy DT i analizy profilu linków są na porządku dziennym Google sporo podziałało żeby nam wszystkim ułatwić zarządzanie użytkownikami. Nie mówie że jest idealnie ale lepiej niż było rok temu.

Kategorie

  • Aktualności49
  • Internet i bezpieczeństwo35
  • Marketing internetowy163
  • Oprogramowanie43
  • Sprzęt14
  • Systemy operacyjne39
  • Urządzenia mobilne15

O autorze

Mariusz Kołacz

Freelancer z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w marketingu internetowym dla e-commerce. Prowadzi kompleksowe kampanie SEO, Google ADS, Facebook ADS dla małych i dużych przedsiębiorstw. Po godzinach bloguje na tematy związane z SEO i IT oraz zgłębia tajniki medycyny i parapsychologii.

Wyszukaj

Poradniki IT

  • Jak zrobić bootowalny pendrive
  • Laptop nie widzi WiFi
  • Jak zrootować telefon
  • Formatowanie pendrive
  • Zabezpieczenie WordPress
  • Jak zrobić obraz dysku
  • Sprawdzenie dysku twardego

Poradniki SEO

  • Narzędzia SEO
  • Sprawdzanie pozycji w Google
  • Filtr w Google
  • Zakup domeny
  • Sprawdzanie linków
  • Pozycjonowanie za efekt
  • Zdejmowanie filtra Google

Oferta

Świadczę kompleksowe usługi z zakresu marketingu internetowego, w szczególności optymalizacja, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, audyty SEO, audyty pozycjonowania, audyty linków, audyty słów kluczowych, audyty kar od Google, audyty techniczne. Prowadzę również kampanie reklamowe Google ADS i Facebook ADS oraz tworzę treści na sklepy internetowe i blogi. Przeczytaj więcej na SocialTrends.pl

O blogu TechFormator

Na blogu poruszane są tematy związane z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Znajdziesz tutaj poradniki o pozycjonowaniu i optymalizacji stron, recenzje narzędzi SEO, oprogramowania użytkowego dla Windows, Linux i urządzeń mobilnych, recenzje sprzętu IT oraz poradniki komputerowe.

Copyright 2021 - Blog technologiczny TechFormator.pl
  • O blogu
  • O mnie
  • Narzędzia SEO
  • Reklama
  • Informacje
  • Archiwum
Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki [Polityka prywatności]