analytics

Google Analytics, statystyki w czasie rzeczywistym

Dotychczas, aby prowadzić monitoring strony on-line byłem zmuszony wykorzystywać alternatywne narzędzia jak Piwik czy WassUp. Od kilku dni testuję nową funkcję Google Analytics – statystyki w czasie rzeczywistym. Takiej funkcjonalności brakowało! Teraz gdy została już zaimplementowana przyszła pora na jej ocenę.

Funkcja statystyk w czasie rzeczywistym dostępna jest w nowej wersji Google Analytics. Chęć udziału w beta-testach można zadeklarować poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się pod adresem analytics.blogspot.com.

Po aktywowaniu nowej funkcji dostęp do niej uzyskamy poprzez Nowy interfejs => Panele => Czas rzeczywisty (beta) => Przegląd.

Google Analytics, statystyki w czasie rzeczywistym

Mapa Google Analytics

Oprócz liczby aktywnych użytkowników znajdziemy informacje takie jak:

  • Wykres czasowy z liczbą odsłon (w przeliczeniu na minuty i sekundy).
  • Najlepsze witryny odsyłające.
  • Najlepsze aktywne strony.
  • Wykres zależności między użytkownikami nowymi a powracającymi.
  • Zestawienie najpopularniejszych słów kluczowych.
  • Mapkę Polski i świata zawierającą najpopularniejsze lokalizacje skąd następują wejścia.
  • Źródła odwiedzin/Najlepsza treść, wykres zależności wejść z wyszukiwarki (bezpłatne)/kampanii sponsorowanych/wejść bezpośrednich.

Nowa funkcja dostarcza wielu przydanych informacji i pozwala na żywo obserwować efekty prowadzonych kampanii reklamowych. Niestety do obszernego śledzenia nie nadaje się, nie znajdziemy tutaj zaawansowanego trackingu userów/botów (monitoring wszystkich wywoływanych adresów), choć muszę przyznać, że zdarzenia wyszukiwania na stronie są sprawnie rejestrowane. Statystyki w czasie rzeczywistym w najbliższym czasie zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom Google Analytics.

O autorze

Mariusz Kołacz

Informatyką i nowymi technologiami zajmuje się od ponad 15 lat. Od 2008 roku moją drugą pasją jest marketing internetowy. Aktualnie prowadzę agencję reklamową, gdzie realizuję projekty z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych (SEO), reklamy na Facebooku i Google ADS (Google AdWords) oraz w zakresie optymalizacji konwersji w sklepach internetowych. Oprócz tego tworzę narzędzia SEO, piszę teksty, projektuję strony internetowe przyjazne SEO, w wolnych chwilach czytam literaturę z tematyki medycyny, parapsychologii.

11 komentarzy

Kliknij tutaj aby skomentować

  • Warto też wspomnieć o niedawnym dodaniu opcji SEO w analytics i Analytics Premium 🙂 Statystyki w czasie rzeczywistym to przede wszystkim fajny bajer, czy jest to użyteczne – ja nie znalazłem na razie zastosowania. Fajnie by było zobaczyć boom np po reklamie telewizyjnej.

    • Muszę przyznać, że do śledzenia na żywo kampanii „bajer” sprawdza się wyśmienicie. Podajesz link na jakimś portalu i od razu możesz zobaczyć efekty 😉

  • Czy ktoś wie kiedy bedą dostępne w GA te statystyki w czasie rzeczywistym? Przydałoby się w GA właśnie coś podobnego jak w Stat24 czyli podglądanie biężących wejść, z jakich stron, słów kluczowych itp

    • Taka funkcjonalność już teraz jest obecna, możesz na żywo obserwować lokalizację użytkownika, z jakiego medium przywędrował na stronę, jeśli z wyszukiwarki to pokazywane jest także po jakim słowie kluczowym.

    • Fakt, kilku rzeczy brakuje, na chwilę obecną jest tylko „Wyświetlenia strony (ostatnie 30 min)”, natomiast musimy sobie zdawać sprawę, że to wersja rozwojowa, jestem pewny, że prędzej czy później nowe funkcje zostaną wprowadzone.

  • No ja od niedawna cieszę się tymi statystykami i jakoś mi to nie przypadło do gustu. Nie wiem w sumie jak mogę wykorzystać tej informacje na korzyść dla blogów.

  • Bardziej cieszy mnie znacznie lepsza możliwość ustawiania celów jak i filtrowania statystyk niż statystyki na żywo… Po pierwsze co dają nam statystyki na żywo ??? Chyba tylko satysfakcję, że akurat w tym momencie na mojej stronie siedzi x osób 🙂