Dotychczas, aby prowadzić monitoring strony on-line byłem zmuszony wykorzystywać alternatywne narzędzia jak Piwik czy WassUp. Od kilku dni testuję nową funkcję Google Analytics – statystyki w czasie rzeczywistym. Takiej funkcjonalności brakowało! Teraz gdy została już zaimplementowana przyszła pora na jej ocenę.
Funkcja statystyk w czasie rzeczywistym dostępna jest w nowej wersji Google Analytics. Chęć udziału w beta-testach można zadeklarować poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się pod adresem analytics.blogspot.com.
Po aktywowaniu nowej funkcji dostęp do niej uzyskamy poprzez Nowy interfejs => Panele => Czas rzeczywisty (beta) => Przegląd.
Oprócz liczby aktywnych użytkowników znajdziemy informacje takie jak:
- Wykres czasowy z liczbą odsłon (w przeliczeniu na minuty i sekundy).
- Najlepsze witryny odsyłające.
- Najlepsze aktywne strony.
- Wykres zależności między użytkownikami nowymi a powracającymi.
- Zestawienie najpopularniejszych słów kluczowych.
- Mapkę Polski i świata zawierającą najpopularniejsze lokalizacje skąd następują wejścia.
- Źródła odwiedzin/Najlepsza treść, wykres zależności wejść z wyszukiwarki (bezpłatne)/kampanii sponsorowanych/wejść bezpośrednich.
Nowa funkcja dostarcza wielu przydanych informacji i pozwala na żywo obserwować efekty prowadzonych kampanii reklamowych. Niestety do obszernego śledzenia nie nadaje się, nie znajdziemy tutaj zaawansowanego trackingu userów/botów (monitoring wszystkich wywoływanych adresów), choć muszę przyznać, że zdarzenia wyszukiwania na stronie są sprawnie rejestrowane. Statystyki w czasie rzeczywistym w najbliższym czasie zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom Google Analytics.