Wpisy gościnne na blogach stanowią świetną strategię pozyskiwania linków zwrotnych, zdobywania nowych użytkowników, budowania relacji z innymi blogerami czy też kreowania wizerunku w sieci. Poprzez publikacje gościnne można zwielokrotnić sprzedaż produktów/usług lub wygenerować ruch na promowanej stronie. Bez wątpienia, jest to jedna ze skuteczniejszych form reklamy w Internecie.
Co to jest wpis gościnny?
Wpisy gościnne to publikacje na blogach, które najczęściej mają charakter reklamowy. Możemy wyróżnić dwa warianty wpisów gościnnych:
- Wpisy gościnne na naszym blogu – kiedy ktoś napisze dla nas wpis. Osoba zainteresowana przesyła zapytanie o możliwość dokonania wpisu na blogu, po uzyskaniu naszej akceptacji i ustaleniu szczegółów przesyła nam treść artykułu. Artykuły gościnne mogą w treści zawierać relatywne odsyłacze lub stopkę autorską z linkiem do strony twórcy publikacji.
- Wpisy gościnne na czyimś blogu – kiedy my napiszemy dla kogoś wpis.
Korzyści płynące z wpisów gościnnych
W tego typu strategii budowania linków zwrotnych obydwie strony są wygrane. Osoba dokonująca wpisu gościnnego może zaprezentować swoje usługi lub umiejętności, przy okazji zwiększając swój autorytet w branży oraz pozyskać nowych czytelników (klientów). Z kolei właściciel bloga zyskuje wartościową, unikalną treść, która również może przyciągnąć nowych czytelników.
Korzyści z wpisów gościnnych jest znacznie więcej:
- Pozyskujesz linki – jak wiadomo linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję Twojego bloga w organicznych wynikach wyszukiwania. Co więcej, odsyłacze które znajdują się na powiązanych tematycznie serwisach posiadają podwójną moc. Wpisy gościnne są doskonałą formą pozyskiwania tematycznych linków.
- Docierasz do konkretnej grupy docelowej – zawarty w artykule „przekaz” dociera do konkretnego grona odbiorców, dzięki temu możesz zdobyć bardzo wartościowy ruch.
- Zdobywasz nowych czytelników – co jest w tym punkcie najważniejsze? Pozyskujesz czytelników, których zainteresowania są tożsame z tematyką Twojej witryny. Jeśli Twoja witryna zawiera ciekawe materiały, jest wysoce prawdopodobne, iż nowy czytelnik przekształci się w stałego bywalca. Jeśli Twoja strona ma charakter sprzedażowy, możesz liczyć na zwiększenie konwersji.
- Zwiększasz szanse zapisu na newsletter lub subskrypcję kanału RSS – samo postowanie na zewnętrznych blogach to wstęp, aby zwiększyć procent zapisu na listę mailingową lub RSS zadbaj o odpowiednie wyeksponowanie informacji o subskrypcji.
- Budujesz relacje i zdobywasz kontakty w branży – podejmując współpracę z innymi blogerami możesz zdobyć cenne kontakty w branży w której działasz.
- Budujesz swoje portfolio – każdy wpis gościnny można potraktować jako pracę na rzecz innej osoby/portalu/firmy. W dobie kryzysu i coraz to większych problemów ze znalezieniem pracy, możesz w ten sposób zbudować portfolio i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy.
- Kreujesz własną osobę na eksperta w danej dziedzinie – publikując treści u innych budujesz swój autorytet w danej dziedzinie. Jeśli chcesz uchodzić za eksperta w swojej branży poziom Twoich publikacji winien być wysoki. Nie wolno traktować wpisu gościnnego u kogoś po macoszemu. Pamiętaj! Wpis który zamieścisz przeczytają rzesze czytelników, którzy mogą wyrobić sobie o Tobie pozytywne lub negatywne zdanie. Przykład dobrze napisanego wpisu gościnnego możesz zobaczyć na blogu Michała Kalinowskiego.
Wyszukiwanie blogów
W jaki sposób wyszukiwać strony, na których można zamieścić wpis gościnny? Najłatwiej skorzystać z wyszukiwarki Google – ta odpowiedź sama przychodzi na myśl, jednakże standardowe wyszukiwanie może być niewystarczające. Dlatego podczas wyszukiwania miejsc reklamowych, należy wykorzystać tzw. footprinty, czyli zestawy cech charakteryzujących poszczególne skrypty internetowe (oprogramowanie).
Jeśli w zapytaniu użyjemy footprint otrzymamy bardzo precyzyjne wyniki. Takie podejście znacząco skraca czas pozyskiwania informacji. Dla przykładu, najpopularniejszą platformą blogową na świecie jest CMS WordPress. Cechą charakteryzującą blogi WordPress jest stopka „Powered by WordPress”. Dołączając niniejszą frazę do zapytania powiemy wyszukiwarce, że interesuje nas wyłącznie platforma WordPress.
Niestety taki footprint wciąż nie jest najskuteczniejszy, otrzymamy sporo wyników, które nijak mają się do naszej tematyki. Aby uzyskać dokładniejsze wyniki, należy doprecyzować zapytanie.
site:.pl "Powered By WordPress" "marketing internetowy"
W powyższym zapytaniu szukamy polskich stron (domen), wykorzystujących CMS WordPress, których tematyką jest marketing internetowy.
Widzimy wyraźnie, że ilość wyników zmniejszyła się, lecz aby wykorzystać pełny potencjał footprintów należałoby zastosować zaawansowane operatory Google jak intitle, inurl czy intext. Więcej informacji na temat operatorów Google możecie przeczytać w jednym z moich artykułów na portalu www.hotfix.pl >> http://www.hotfix.pl/google-zaawansowane-wyszukiwanie–a60.htm
Dla zainteresowanych tematyką WordPress zapraszam na bardzo perspektywiczny serwis, który przyjmuje wpisy gościnne >> Kurs WordPress.
Jeśli jesteś zainteresowany napisaniem wpisu gościnnego na techformator.pl zapraszam do kontaktu.