kluczupr

Audyt linków - jak przyznać dostęp do Google Webmaster Tools

Niniejszy artykuł jest uzupełnieniem poprzedniego o narzędziu do zrzekania się linków. Opiszę w nim w jaki sposób przyznawać dostępy do strony w Narzędziach dla webmasterów. Dostępy niezbędne są w wielu sytuacjach np. w kampaniach SEO do monitorowania stanu witryny, w kampaniach long tail i AdWords - by przeanalizować raport ze słowami kluczowymi. Dostępu można również udzielić w przypadku, gdy osoba odfiltrowując Twoją stronę musi skorzystać z narzędzia Google Disavow Links Tool lub w fazie wstępnej, gdy trzeba sprawdzić jaki typ kary algorytmicznej strona otrzymała.

Jeśli zmieni się sposób przyznawania uprawnień, niniejszy poradnik zostanie zmodyfikowany lub uzupełniony o nowe informacje.

Aby udostępnić informacje znajdujące się w Narzędziach Google dla webmasterów, nie trzeba przekazywać żadnych haseł drugiej stronie - wystarczy dodać nowego użytkownika lub zdefiniować współwłaściciela. Jako, że bardzo często otrzymuję tego typu pytanie od osób zainteresowanych audytem linków, postanowiłem przybliżyć kwestię przyznawania uprawnień.

Jaka jest różnica między użytkownikiem a współwłaścicielem

Użytkownik konta Google Webmaster Tools uzyskuje dwa poziomy dostępu: Ograniczony lub Pełny. Ograniczony pozwala na wyświetlenie większości informacji i przetestowanie części rzeczy np. zasad indeksacji witryny (czy Googlebot poprawnie indeksuje stronę), natomiast zaawansowane ustawienia konfiguracji witryny są niedostępne. Również możliwość złożenia prośby o ponowne sprawdzenie (przy filtrze ręcznym) jest niedostępna. Z kolei przyznając dostęp pełny użytkownik może skonfigurować stronę, ustawić jej geolokalizację, zmienić szybkość indeksowania i wprowadzić inne istotne w konfiguracji zmiany. Może również składać wnioski o ponowne rozpatrzenie, jednakże w tym typie dostępu użytkownik nie może skorzystać z zaawansowanych narzędzi - mowa między innymi o Google Disavow Tool.

Współwłaściciel nie dysponuje takimi samymi uprawnieniami jak super administrator (właściciel) - czyli osoba, pierwsza w całym łańcuchu uprawnień. Współwłaściciel posiada uprawnienia do pełnego zarządzania witryną, może uzyskiwać dostęp do narzędzia zrzekania się linków (Google Disavow Tool), może również określać dostępy do konta i usuwać je z jednym wyjątkiem, nie może usunąć konta super-administratora.

Szczegółowe informacje o poziomach dostępu znajdziesz na stronach Google.

Dodanie nowego użytkownika

Logujemy się do Narzędzi dla webmasterów.

Przechodzimy do konkretnego profilu witryny. W prawej części strony klikamy Zarządzaj witryną.

Dodaj lub usuń użytkowników

Wybieramy Dodaj lub usuń użytkowników, następnie Dodaj nowego użytkownika.

Dodaj nowego użytkownika

Wpisujemy adres e-mail, określamy również typ dostępu dla konta: Pełny lub Ograniczony, po zdefiniowaniu wszystkiego klikamy Dodaj.

Adres email użytkownika w GWT

Na liście pojawi się nowy użytkownik (e-mail). W każdej chwili możemy cofnąć przyznane uprawnienia (Usuń).

Dodanie nowego współwłaściciela

Będąc na tym samym ekranie - Użytkownicy i właściciele witryny, zamiast wybrać opcję Dodaj nowego użytkownika, wskaż - Zarządzaj właścicielami witryny.

Filtr od Google?

Sprawdź jak rozpoznać i pokonać filtr od Google. Więcej informacji...

Czytaj dalej »

Zarządzaj właścicielami witryny

Zjedź na sam koniec do sekcji Zweryfikowani właściciele i kliknij Dodaj właściciela. Wprowadź adres e-mail działający w usłudze Google i kliknij Kontynuuj. Po pomyślnym dodaniu usera dostaniesz komunikat w stylu Użytkownik przykładowy@gmail.com został dodany. Uprawnienia możesz wycofać w każdej chwili - opcja Cofnij weryfikację.

Zweryfikowani właściciele

Mariusz Kołacz audyt linków, disavow tool, Narzędzia Google dla webmasterów, przyznawanie uprawnień GWT

Skomentuj wpis - Komentarzy (3)

  1. Zgred pisze:

    Należy przy tym zaznaczyć, że RRkę można wysłać jeśli otrzyma się prawa administracyjne natomiast NIE MOŻNA wysłać pliczku DISVAOW - to można zrobić tylko z konta właściciela. Ot takie ograniczenie - choć podobno nie zawsze działa.

  2. ania pisze:

    wiele przydatnych narzędzi google udostepnia, dziękuję za info

  3. Marcin pisze:

    Dawniej nie było takich udogodnień chcąc przeanalizować coś z narzędzi dla webmasterów trzeba było weryfikować stronę lub prosić właściciela o hasła. Teraz jest z tym lepiej bo można dodać współwłaściciela. Odkąd mamy DT i analizy profilu linków są na porządku dziennym Google sporo podziałało żeby nam wszystkim ułatwić zarządzanie użytkownikami. Nie mówie że jest idealnie ale lepiej niż było rok temu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poinformuj mnie o nowych komentarzach do tego wpisu.